06. 11. 2014
Subjekty:
Fincentrum Banka roku: nejhodnotnější značky bank a pojišťoven na českém trhu
Cílem hodnocení je kvantifikovat hodnotu značek bank a pojišťoven podle nově vytvořené metodologie a srovnávat vývoj v čase. Fincentrum Banka roku tak přináší nový zajímavý pohled na domácí finanční sektor.
V čele žebříčku bank pro letošní rok stojí s nejhodnotnější značkou Česká spořitelna, a.s. Žebříček pojišťoven vede Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group. Nejvíce meziročně vzrostla hodnota značek Air Bank, a.s. a Česká pojišťovna a.s.
„Image značky a s ní spojená hodnota jsou důležitým kritériem pro hodnocení úspěšnosti finančních institucí. V letošní Fincentrum Bance roku proto poprvé představíme žebříček nejhodnotnějších značek bank a pojišťoven na českém trhu. Věříme, že přinese širokou diskusi jak mezi odborníky, tak také v řadách klientů těchto institucí“, říká Petr Stuchlík, generální ředitel společnosti Fincentrum a zároveň předseda organizačního výboru ocenění Fincentrum Banka roku.
„Banky, pojišťovny a další finanční instituce čelí v současné době tlaku ze všech stran – regulace, soudní spory, vysoká konkurence. Nehmotná aktiva a zejména značky budou proto do budoucna tvořit hlavní zdroj konkurenční výhody a tvorby hodnoty. Již letošní žebříček jasně ukazuje, že hodnota značek tvoří nezanedbatelný podíl na hodnotě kapitálu těchto finančních zprostředkovatelů“, doplňuje docent Tomáš Krabec, spoluautor prezentované studie.
Určení hodnoty značky ve zpracování BrandWorth v sobě nese specifická sdělení. V rámci Fincentrum Banka roku 2014 proto letos hodnocené finanční instituce získají možnost zúčastnit se speciálního semináře, kde bude nová metoda podrobně představena přímo doc. Krabcem, spoluautorem metodologie.
REKLAMA
Přehled žebříčků hodnoty bank na českém trhu podle Fincentrum Banka roku 2014 s využitím metodiky BrandWorth:
Přehled žebříčků hodnoty pojišťoven na českém trhu podle Fincentrum Banka roku 2014 s využitím metodiky BrandWorth: