Úterý 19. ledna. Svátek má Doubravka.

Fidelity International: Nejcennější značky světa jsou z USA. Neměly by chybět v portfoliu žádného investora

Tradiční trhy USA představují i nadále velmi atraktivní investiční regiony

Podle analýzy Fidelity International, globálního lídra v oblasti investic, pochází většina nejcennějších značek světa z USA a pro investory představují akcie těchto společností stále velmi atraktivní příležitosti. Jen v první desítce žebříčku „Nejcennějších značek světa“, sestaveného výzkumnou společností Interbrand, je osm amerických značek. Jedinými neamerickými společnostmi v Top Ten jsou japonská Toyota a jihokorejský Samsung. Fenoménem dnešní doby je i růst hodnoty značek technologických firem. 

„Úroveň povědomí a hodnota značky představují klíčový faktor pro hospodářský úspěch firmy. Investoři by proto při svých investičních rozhodnutích měli brát v úvahu i vývoj hodnoty značek, které jsou kótované na burze,“ vysvětluje Adam Lessing, ředitel Fidelity International v Rakousku a pro východní Evropu. „Globální dominance značek z USA a z Evropy dokazuje, že tradiční trhy i nadále představují velmi atraktivní investiční region,“ dodává Lessing. 

Z pohledu na prvních 100 nejcennějších značek světa (Top 100) je patrné, že 87 z nich pochází opět z tradičních investičních trhů USA. Americké značky zcela dominují. Každá druhá značka v žebříčku je americkou společností a značky z jiných zemí výrazně zaostávají. Mezi 100 nejcennějších značek se dostalo jen devět značek z Tichomoří a pouze dvě značky z asijských rozvíjejících se trhů (Huawei a Lenovo).

Země původu Top 100 značek

Země

Počet značek mezi Top 100

USA

52

Germany

10

France

7

Japan

6

United Kingdom

6

Netherlands

3

South Korea

3

Switzerland

2

China

2

Italy

2

Spain

2

Sweden

2

Canada

1

Denmark

1

Mexico

1

Zdroj: Interbrand

Převaha amerických značek pokračuje již od roku 2001, kdy společnost Interbrand začala publikovat tento žebříček. V průběhu 15 let americké značky obsadily každý rok vždy první čtyři místa. Minimálně sedm amerických značek se pak každým rokem objevilo v první desítce (Top Ten). Pouze značky z Finska (Nokia), Japonska (Toyota), Německa (Mercedes-Benz) a Jižní Korei (Samsung) dokázaly krátkodobě utlumit převahu amerických značek v první desítce nejcennějších značek světa.  „Dominance amerických značek během posledních let ještě více vzrostla. Aby investoři mohli těžit z rozvoje rostoucích společností, měli by se věnovat tzv. stock – picking, tedy strategickému vyhledávání jednotlivých podhodnocených akciových titulů,“ vysvětluje Lessing. „Dalším fenoménem současnosti jsou i značky technologických firem, jejich hodnota nejvíce roste,“ uzavírá Adam Lessing. 

Značky s největším nárůstem hodnoty (v %, 2015)

Pořadí

Značka

Hodnota značky

Země původu

1

Facebook

+54

USA

2

Apple

+43

USA

3

Amazon

+29

USA

4

Hermès

+22

France

5

Nissan

+19

Japan

Zdroj: Interbrand

Nováčci mezi 100 nejcennějších značek světa (2015)

Pořadí

Značka

Celkové pořadí

Země původu

1

Lego

82

Denmark

2

PayPal

97

USA

3

Mini

98

Germany

4

Moet & Chandon

99

France

5

Lenovo

100

China

Zdroj: Interbrand

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.