CZK/€ 25.235 -0,12%

CZK/$ 23.616 -0,24%

CZK/£ 29.364 +0,02%

CZK/CHF 25.810 -0,65%

06. 05. 2020

2 komentáře

Subjekty:

Equa bank: epidemie změnila chování klientů, digitální bankovnictví zaznamenalo prudký nárůst

 

Praha, 6. května 2020 – Equa bank zaznamenala prudký nárůst zájmu o své digitální bankovnictví. Protiepidemická opatření totiž změnila chování bankovních klientů – ti se ještě více než před tím přesunuli do on-line prostředí.

Loading



 

Chování klientů bank se během epidemie významně proměnilo. Klienti dbají doporučení vlády a s bankou komunikují především prostřednictvím digitálních kanálů. A to i když si zakládají nové produkty a služby. Například o 45 % narostl počet běžných účtů otevřených on-line. Zatímco v době před epidemií bylo digitálně otevřeno přibližně 48 % všech nových běžných účtů v březnu a dubnu tvořil jejich podíl už více než 70 %.  Klienti Equa bank si otvírali on-line nejen běžné účty, ale i spotřebitelské půjčky. Počet půjček, které si klienti zřídili prostřednictvím mobilní aplikace, vzrostl v posledních týdnech o 40 %.

„On-line umíme poskytnout 99 % našich služeb. Jsme rádi, že toho naši klienti nyní využívají, a ještě více se přiklonili k digitálnímu řešení svých finančních záležitostí. Equa bank má nespornou výhodu, že již od počátku je naše strategie postavená na rozvoji digitálního bankovnictví, a proto jsme i v této mimořádné době byli schopni rychle reagovat na nové potřeby klientů,“ řekl Ondřej Hák, ředitel retailového bankovnictví Equa bank.

Zvýšil se i zájem o využívání mobilní aplikace – počet aktivních uživatelů, kteří svůj účet obsluhují už jen z mobilu, se za poslední týdny zvýšil o 10 %. V průběhu dubna Equa bank zaznamenala dokonce největší počet přihlášení do mobilní aplikace od jejího spuštění: 4,1 milionu.

Epidemie změnila i svět platebních karet. Zatímco dříve tvořil podíl plateb klientů Equa bank v e-shopech na celkovém počtu karetních transakcí do 30 %, v březnu a říjnu se on-line transakce podílely téměř 40 % na celkovém počtu plateb. Změnil se i nákupní košík: největší pokles zaznamenaly platby spojené s cestováním (- 92 %) a naopak prudce narostly on-line platby spojené s dovozem jídla (platby v restauracích nárůst o 86 %) či nákupy v e-shopech s potravinami a drogerií (nárůst o 69 %) nebo s produkty souvisejícími se zdravím (růst o 50 %).

REKLAMA

Lidé začali i méně používat hotovost – počet výběrů z bankomatů poklesl v březnu a dubnu o téměř 60 % v porovnání s průměrem předchozích měsíců.

Loading

Vstoupit do diskuze 2 komentáře

Zdroj a více informací: CII750.cz


Související články


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • super aplikace

    11 května, 2020

    Já mám třeba běžný účet u Equa banky a tu jejich mobilní aplikaci používám ráda… je pohodlná a přehledná

    Odpovědět

  • aplikace

    11 května, 2020

    Dobrý den,
    také využívám aplikaci Equa banky. A vlastně musím říct, že u mě k žádné změně nedošlo. Aplikaci jsem využívala i předtím a nedokážu si představit, že už to tak není. Spíše u sebe hledám hotovost, když je to opravdu nutné…

    Odpovědět