Ze segmentace české populace vyplývá významný podíl jednoho ze segmentů nazvaný „Život na plno“ – a to 12 % ze všech bankovních klientů ve věku 18 až 65 let. Právě zástupci tohoto segmentu od banky nejsilněji vyžadují dynamiku, která bude schopna „držet krok“ s jejich životním stylem a požadavky. Na druhé straně je stále patrná značná míra konzervativnosti, která je vlastní nejen bankovním ústavům, ale také jejich klientům: nejvyšší podíl v populaci zaujímá se svými 21 % segment „Opatrných“. Významná míra setrvačnosti v chování bankovních klientů je zřejmá také z analýzy vlivů, které jsou pro rozhodování o volbě banky podstatné; v této oblasti zaujímají nejvýznamnější podíl (42 %) racionálně zaměřené funkční charakteristiky jako rychlost, flexibilita aj.
Studie mj. obsahuje informace o motivacích stojících za volbou konkrétních bank, jejich silné a slabé stránky spolu s identifikací příležitostí či detailní profilaci jednotlivých segmentů v rámci české bankovní populace.
Jakub Malý, Deputy General Manager Ipsos CZ & SK k výsledkům studie dodává: „Překvapila nás zejména vysoká preference jedné z nových bank a její nárůst oproti jiným obdobným měřením z minulosti. Ukazuje se tak, že schopnost tradičních bank oslovit klienty ‚novým způsobem‘ je dosud velmi limitovaná.“
Informace o projektu CENSYDIAM Banking 2014
Výzkum byl realizován společností IPSOS na začátku roku 2014 na reprezentativním vzorku dospělé internetové populace (podle regionu, velikosti místa bydliště, pohlaví, věku a vzdělání).
Velikost základního souboru byla 1 137 respondentů.
REKLAMA
Jedná se o volně prodejnou studii, která nabízí široké možnosti standardizovaného výstupu i dalších doplňkových analýz přímo na míru.