CZK/€ 25.265 +0,14%

CZK/$ 23.663 -0,22%

CZK/£ 29.501 -0,13%

CZK/CHF 26.030 +0,03%

11. 03. 2020

0 komentářů

DXC Technology digitalizovala Fondsdepot Bank a vytvořila robotického finančního poradce.

 

Praha 11. března 2020 – Společnost DXC Technology zajistila pro Fondsdepot Bank, která pod tíhou nových předpisů a technologií ztrácela nejen v oblasti fintech konkurenční výhodu, rozsáhlou digitalizaci procesů. V jejím rámci zmodernizovala back-end podnikové procesy a funkce regulačního výkaznictví, vyvinula robotického finančního poradce a umožnila zásadní snížení počtu pracovníků.

Loading



 

Banka Fondsdepot, která je vlastněna společností DXC Technology, není tradiční spotřebitelská banka. Jako jeden z největších německých nezávislých fondů se orientuje na správu retailových investičních účtů, či outsourcing obchodních procesů pro banky, pojišťovny a investiční společnosti.

Prvním cílem digitalizace banky bylo opustit manuální systém regulačních výkazů založený na excelovských tabulkách. Ten totiž nebyl schopen déle udržet krok s novými požadavky na regulační výkaznictví a předpisy o ochraně údajů, které vstoupily v celé Evropě v platnost. Odborníci z DXC vyřešili tento problém implementací cloudového regulačního reportingu. „Výhodou pro klienta je, že DXC tímto krokem přebírá odpovědnost za infrastrukturu, klientovi poskytuje vyškolený personál a zajišťuje funkce obchodního procesu. Přitom dodržuje nejpřísnější bezpečnostní standardy, nasazuje nejpokročilejší digitální obchodní procesy a používá standardizované šablony, takže novým předpisům je možné rychle se přizpůsobit,“ říká k digitalizaci Bedřich Max Luft, ředitel DXC Technology pro Českou republiku a dodává: „Výsledky jsou výborné a regulační výkaznictví je nyní téměř ze sta procent automatizované. Fyzicky už je jen potřeba zkontrolovat a schválit závěrečnou zprávu. Bance to umožnilo snížit stav personálu na určitých pozicích o 90 procent.“

Bance proces usnadnil reagovat na nové předpisy a aplikovat je. Navíc, díky implementaci platformy tzv. datového skladu, může nyní lépe analyzovat finanční výkonnost i trendy na trhu. To jí do budoucna pomůže k lepším obchodním rozhodnutím.

Plně digitální onboarding

REKLAMA

Digitální transformace také zlepšila postavení klientů a zvýšila orientaci na jejich potřeby. Zaměření na zákazníka vedlo banku i ke změně procesu jejich přijímání. Před digitalizací trvalo celé dva dny, než byl novému klientovi aktivován jeho účet. Nově funguje onboarding prakticky okamžitě – systém disponuje vícekanálovou službu, ke které lze přistupovat kdekoli a z jakéhokoli zařízení. Dále také zajišťuje, aby uživatelské rozhraní bylo jednoduché a intuitivní. V neposlední řadě klientům poskytuje zabezpečení nejvyšší úrovně.

Původní systém byl ze své podstaty poměrně složitý, takže bylo nutné přizpůsobit stávající a budoucí režimy osobní identifikace. Tedy například elektronické ID nebo aplikace pro identifikaci videa, které zákazníkům umožňují navázat spojení se zaměstnancem call centra. Rovněž byly urychleny back-end systémy a zákazníci tak mají z banky přímé a okamžité reakce.

Automatický finanční poradce

Požadavky na nejmodernější způsoby poskytování služeb zákazníkům vyvolaly myšlenku na vytvoření finančního poradce jako robota. Tedy služby na digitální platformě a přidružené vrstvě API, vytvořené společností DXC. Funguje na principu zákaznického dotazníku týkajícího se finančních cílů, investičního horizontu a tolerance k rizikům. Pokročilé algoritmy a finanční modely na jeho základě doporučí zákazníkovi produkt libovolného portfolia. Pokud se zákazník rozhodne pokračovat s konkrétní investicí, robotický poradce dál sleduje a vyhodnocuje nastavenou strategii. Zaměstnanci na pozicích poradců nebyli z procesu plně vyloučeni, Fondsdepot Bank zvolila hybridní přístup, v němž robot doplňuje práci člověka.

REKLAMA

Tisková zpráva DXC Technology

 

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz


Související články

Půlení bitcoinu je za rohem! Co to znamená, se dozvíte v našem rozhovoru

Tento týden se chystá halving bitcoinu. Zjednodušeně řečeno, snížení odměny za úspěšnou těžbu bitcoinového bloku na polovinu efektivně sníží nabídku nových bitcoinů – a to by podle zásady vzácnosti mělo vést k vyšším cenám. Čím méně bitcoinů se vytěží, tím je bitcoin cennější. Co je to ale […]

Text: Redakce

Foto: eToro

18. 04. 2024


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *