Neděle 19. září. Svátek má Zita.

Doba družstev pominula? Detecha slaví 65 let a hlásí růst tržeb i exportu, s Jelením lojem dál boduje

Investice 03.04.2019 | 09:56 1 Komentář

V době startupů a dalších moderních forem podnikání působí Detecha jako sociálně-ekonomický fenomén. Na trhu s balzámy na rty si tradiční družstvo z Nového Města nad Metují drží výraznou roli, inovuje, jde s dobou. Slušně se prodávají i tamní nátěrové hmoty. V roce 2017 Detecha měla tržby ve výši 111 milionů korun, loni se ještě o osm milionů zvedly. Téměř o celé procento se zvýšil i export, který míří především na Slovensko.

Při vyslovení slova „družstvo“ snad každému okamžitě naskočí představa hlubokého socialismu, padesátých let, úderných hesel a zemědělských JZD. O tom, že tato forma podnikání může fungovat i nyní, přesvědčuje své zákazníky právě Detecha. Místo toho, aby se historických konotací bála, chytře s vlastní tradicí pracuje a zákazníky umí oslovit nostalgií. To se ukazuje třeba u Jeleního loje, u něhož uvedla zpět na trh sice nepraktické, ale zato kdysi tolik populární balení s „vyšupovátkem“.

„Stalo se okamžitě prodejním hitem, lidé nadšeně vzpomínali na své mládí či dětství,“ popisuje Jana Nýčová, předseda Detechy. Na suché a popraskané rty si Jelení lůj mazaly už naše babičky, jeho účinné složení obstálo ve zkoušce časem a dodnes zůstává synonymem pro balzámy na rty. Receptura podle Jany Nýčové doznala za 57 let jen mírných úprav a zůstává prakticky identická s tou původní. „Je léty osvědčená, funguje a naše zákazníky nikdy nezklame,“ tvrdí.

K milionovým ziskům novoměstského družstva přispívají rovněž inovace, Detecha v roce 2017 uvedla na trh ochucené Jelení loje pro děti, které jsou velmi úspěšným artiklem. Novinky se chystají také letos. „Každý rok plánujeme novinky v oblasti Jeleních lojů. Pro letošní rok máme v plánu inovací uvedeny tři novinky a to pro cílovou skupinu rodina, teenageři a poslední novinkou bude redesign tradičního výrobku v jiném uživatelsky přívětivém balení . Zmíněný výrobek pomáhá výrazně při regeneraci pokožky a kůže,“ říká Jana Nýčová.

Novoměstské družstvo se vždy snažilo pružně reagovat na dění ve světě kosmetiky, v mnohém bylo průkopníkem. I v době, kdy podnikání v tuzemsku omezoval komunismus, dokázalo spolupracovat se západem. „Jelení lůj s placentou vyrábíme na základě licence. Ještě za minulého režimu jsme ji pořídili ze Švýcarska, což bylo tehdy pro malého českého výrobce něco takřka nepředstavitelného,“ přibližuje Jana Nýčová.

Výrobky Detecha vyváží především na Slovensko, loni tvořil export 7,9 procent z celkových tržeb. Kromě kosmetiky produkuje také nátěrové hmoty, v této divizi jsou neprodávanějšími produkty nátěr na beton Izoban a nátěry na dřevo Karbolineum extra. Na novoměstském družstvu je mimo jiné zajímavé, že podíl v družstvu nemůže vlastnit nikdo zvenčí, ale jen zaměstnanci. „Podíl se nedědí, po úmrtí člena družstva jsou pozůstalí vyplaceni,“ vysvětluje Jana Nýčová. Zaměstnanců je v současnosti sto.

Tisková zpráva Detecha

Jeden komentář: “Doba družstev pominula? Detecha slaví 65 let a hlásí růst tržeb i exportu, s Jelením lojem dál boduje”

  1. Gross Jiří napsal:

    Vaše 3nsbitla je zajimsbs

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.