CZK/€ 25.155 -0,32%

CZK/$ 23.470 -0,62%

CZK/£ 29.361 -0,01%

CZK/CHF 25.687 -0,48%

24. 11. 2016

0 komentářů

Díky novele zákona snadněji poznáte kvalitního finančního poradce

 


 

Jedná se o negativní kroky směrem k poradcům, o kterých se poradenské společnosti zdráhají mluvit. Jak ale tvrdí ředitel společnosti Chytrý Honza Jiří Paták, na věc se dá dívat i pozitivně: “Souhlasíme se zákonodárci a uvědomujeme si, že je zapotřebí narovnat pokřivený trh a změnit jeho fungování. Abychom však dosáhli rovnováhy, musí mít tyto změny pozitivní dopad nejen na klienty, ale také na poradce.”

Doteď se někteří zprostředkovatelé často snažili pouze dotlačit klienta k podepsání nevýhodné smlouvy, aby za ni dostali co nejvyšší provizi, což mělo ale za důsledek následnou nízkou hodnotu odkupného, tedy peněz, které klient dostal zpět v případě zrušení smlouvy.

Krokem proti poradcům je zvýšení stornolhůty ze dvou let na pět. V praxi to znamená, že v případě zrušení smlouvy klientem do pěti let od podpisu čeká zprostředkovatele storno a musí vrátit část provize. Konkrétně 1/60 za každý měsíc, který zbývá do zmiňovaných pěti let od sjednání smlouvy.

Nadále už se také nebude rozlišovat rizikové a rezervotvorné pojištění (například investiční životní pojištění), což má za následek to, že se pětileté storno bude týkat i produktů, které neobsahují rezervotvornou složku, takže z nich v případě zrušení nevyplývá žádná náhrada.

Legislativní změny vedou k vyšší opatrnosti makléřských firem, protože riziko je spíše na jejich straně. To znamená, že se celková výše provize, kvůli nutnému vyššímu odvodu do takzvaného stornofondu, snižuje. Chytrý Honza proto přichází s modelem FairPay, který provizi nejenže nesnižuje, ale naopak výrazně zvyšuje. Pouze s tím rozdílem, že je vyplácena po částech a v průběhu let. V konečném důsledku tak poradce za kvalitně odvedenou práci obdrží ještě vyšší provizi a zákazníci zase kvalitnější a dlouhodobou službu. Nový model je tedy uzpůsobený pro pětileté stornolhůty.

REKLAMA

“Jednoduše to znamená, že budou zprostředkovatelé pojištění placeni nejen za sjednání samotného produktu, ale také za péči o klienta v průběhu času. Tedy nejen za objem, ale konečně též za kvalitu,” dodává k tématu ředitel obchodní sítě Chytrého Honzy Jan Steinbauer.

Tisková zpráva: Chytrý Honza

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz

 


Související články


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *