16. 11. 2017
Subjekty:
Devět měsíců roku 2017 pro ČSOB: vynikající výsledky díky pokračujícímu růstu obchodních objemů, excelentní úvěrové kvalitě a důrazu na inovace
Počet klientů ČSOB banky vzrostl za třetí čtvrtletí oproti předchozímu čtvrtletí o více než 4 tisíce. Čistý zisk skupiny za devět měsíců 2017 vzrostl meziročně o třináct procent na 13,5 miliard korun.
„Díky tomu, že více klientů aktivně používá služby ČSOB, které jim pomáhají řešit jejich finanční potřeby a životní situace, jsme opět dosáhli mimořádně dobrých výsledků. Také mě velmi těší, že skupina ČSOB získala hned několik ocenění v soutěži Nejlepší banka a Nejlepší pojišťovna,“ uvedl John Hollows, generální ředitel ČSOB. „Nově spuštěné internetové bankovnictví pro retailové klienty nebo nová platforma elektronického bankovnictví pro korporátní a firemní klienty jsou příklady toho, že investujeme do nových technologií a budujeme naše schopnosti v digitální oblasti. To bude nabývat na důležitosti s tím, jak budeme usilovat o to, abychom přinášeli pozitivní překvapení pro naše klienty.“
Čistý zisk za devět měsíců 2017 vzrostl díky silné výkonnosti finančních trhů, vyšším výnosům ALM, vyšším příjmům z poplatků v oblasti investičních produktů, platebních karet, úvěrů a zahraničních plateb a jednorázovému zisku z vypořádání dřívějšího soudního sporu v 1. čtvrtletí 2017. K výsledku přispěly také nižší náklady na riziko a silný růst obchodních objemů, který byl tažen růstem hypoték, firemních a spotřebitelských úvěrů. Kvalita úvěrového portfolia se dále zlepšila a ukazatel podílu úvěrů v selhání poklesl na nové historické minimum 2,50 %.
Tisková zpráva ČSOB