Sobota 27. listopadu. Svátek má Xenie.

DEPO Ventures investuje do litevského startupu Oxus.AI. Jeho software disruptuje klasickou analýzu hovorů nejen call center

Investiční skupina DEPO Ventures spolu s dalšími evropskými investory podpořila litevský startup Oxus.AI, který disruptuje klasickou analýzu kvality hovorů call center. Startup vyvinul software, který analyzuje klíčová slova namísto dosavadního přepisu celých vět. Jeho řešení násobně zvyšuje efektivitu hovorů, které vedou k vyšší zákaznické spokojenosti. Software je navíc možné využít v jakémkoliv jazyce na světě, včetně češtiny. Od DEPO fondu, andělských investorů a z Norských grantů získal 800 tisíc eur. V přepočtu je to přes 20 milionů korun. Jde o významnou mezinárodní syndikaci investorů DEPO Angels a litevského angel networku LitBAN. Startup peníze využije na posílení svých produktů a expanzi na nové trhy. 

Platforma Oxus je zaměřena na hlasovou analýzu, která detekuje pouze klíčová slova místo celých vět. Neefektivní přepisování celých rozhovorů je díky ní již minulostí. Analýza klíčových slov může navrhnout nejlepší prodejní skript, kritické důvody nespokojenosti zákazníků a jejich problémů. Call centra tak mohou zvýšit spokojenost zákazníků o desítky procent.

„Je to naše první společná syndikace a plánujeme další. Nejen s litevským andělským networkem, ale i s dalšími evropskými. Tato spolupráce má obrovský význam pro podporu investování do startupů v rané fázi. Z vybraných super andělských investorů, kteří do Oxus.AI investovali, to je Guzel Gumerová (bývalá partnerka Speedinvest), Renaldas Zioma (Unity), Regimantas Liepa (Transcom), Mantas a Martynas Jurkusovi (Vinted),“ říká partner DEPO Ventures Petr Šíma.

Oxus.AI se sídlem ve Vilniusu vybudoval inovativní řešení založené na metodě omezeného vyhledávání ve slovníku. Ta umožňuje nástroji pro analýzu řeči škálovat do jiných jazyků s pouhým zlomkem dat potřebných pro řešení převodu řeči na text a zároveň poskytuje vyšší stupeň přesnosti. Pro týmy prodeje a zákaznické podpory pracující v jazycích s nízkými zdroji to znamená, že mohou konečně využít pokročilé nástroje, jež byly dříve k dispozici pouze jejich kolegům pracujícím v angličtině a dalších jazycích s dobrými zdroji, a zlepšit svůj výkon.

„Call centra přijímají každý den celosvětově přes miliardu hovorů a zákaznický servis je pro firmy stěžejní. Způsob, kterým se dnes zajišťuje kvalita přenosu, je náchylný k chybám a současná řešení nejsou pro méně mluvené jazyky dostatečně přesná. Oxus.AI vyvíjí softwarové řešení, které analyzuje 100 procent hovorů prostřednictvím kontextu. Manažerům a operátorům call center poskytuje okamžitá, přesná a použitelná data za účelem zvýšení prodejního výkonu, zlepšení kvality a udržení zákazníků,“ říká Michal Ciffra, partner DEPO Ventures.

Prodejní týmy již v minulosti těžily z nástrojů využívajících umělou inteligenci, které analyzují hovory a poskytují prodejcům pokyny pro zlepšení. Většina nástrojů pro zpracování řeči je však silně zaměřena na angličtinu a další frekventované světové jazyky, a neslouží tak dobře týmům pracujícím v jiných jazycích. Ty musí stále analyzovat hovory a přenášet znalosti do zbytku týmu, čímž se však ztrácí významná procenta dat, která by mohla být použita ke zlepšení prodejního rekordu společnosti a zároveň přinést lepší zážitek koncovým zákazníkům.

„Odhaduje se, že software Oxus.AI pro analýzu řeči je 10–20krát účinnější než rozšířená řešení převodu řeči na text. Celkový trh, který může Oxus oslovit, se odhaduje na sedm miliard eur (100 tisíc telefonních center – zhruba deset milionů agentů, 40 % neanglicky mluvících zemí na západě) a dostupný obsloužitelný trh je 300 milionů eur (500 tisíc agentů). V jejich strategii vstupu na trh jsme identifikovali omezenou konkurenci. Oxus.AI má zkušený tým se skvělými praktickými investory a představuje atraktivní investiční příležitost,“ dodává Michal Ciffra, partner DEPO Ventures.

„Jsme nadšeni, že máme fond Grouport od skupiny DEPO Ventures mezi svými prvními investory. Jelikož trh střední a východní Evropy (CEE) je jedním z našich cílových, plánujeme využít jejich skvělou síť a také podporu a obchodní znalosti pro škálování Oxus.AI. Prostředky budou použity k posílení produktu pro rychlejší škálování a jeho ověření na minimálně pěti zahraničních trzích,“ uvádí Mindaugas Bružas, spoluzakladatel a CEO Oxus.AI.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.