Pátek 17. září. Svátek má Naděžda.

Datovou analytiku umí využívat více než polovina českých firem

Investice 13.02.2017 | 12:11 0 Komentářů

S analýzou firemních dat pracuje v Česku efektivně 57 % společností, mezi IT firmami je to dokonce 9 z 10. Nejčastěji se společnosti zaměřují na informace o svých zákaznících a klientech. Ukazuje to mezinárodní průzkum KPMG Puls ekonomiky.

Datová analytika je v tuzemských společnostech poměrně rozšířená, pracují s ní tři čtvrtiny z nich. Zhruba pětina (22 %) plánuje její zavedení, podobný podíl ředitelek a ředitelů (18 %) ale uvádí, že jejich firma má v této oblasti problémy. Pozitivní přínos datové analytiky pro podnikání potvrzuje 63 % podniků s obratem přes 50 milionů eur. U menších společností s obratem do 9,9 milionu eur je to 44 %.

„Zdá se, že datová analytika přestává být pro manažerky a manažery neznámou a pracují s ní stále častěji. Velký potenciál pro její rozvoj vidíme v zatím ‚netradičních‘ oblastech, jako je práce s lokačními daty nebo zvyšování hodnoty zákazníka, a také v odvětvích, kde se doposud využívá zřídka, příkladem je školství a péče o studenty,“ uvedl David Slánsky, partner, který v KPMG Česká republika vede tým zaměřený na datovou analytiku.

Firmy analyzují především zákazníky

Datovou analytiku používá většina firem hlavně pro získání informací o stávajících zákaznících. Zaměřují se na jejich potřeby, hodnoty, ziskovost a pravděpodobnost odchodu. Společnosti s menším obratem ji využívají také k hledání nových klientů, zatímco ty s větším obratem se více soustředí na zvyšování efektivity procesů a nákladů. Pro řízení rizik se datová analytika nejvíce využívá ve finančním sektoru (61 %), často se se v něm uplatňuje při odhalování podvodného jednání (51 %).

Výrazné uplatnění nachází datová analytika také v auditních službách. Představte si firemní data jako oceán. Dříve auditoři do moře ponořili kbelík a prozkoumali pouze to, co v něm vytáhli zpět nad hladinu. Touto metodou ale mohli velmi snadno usoudit, že v oceánu nejsou žádné ryby. Pokud mají možnost profiltrovat celý oceán, bude závěr jiný,“ připodobňuje Jindřich Vašina, vedoucí partner oddělení auditu, KPMG Česká republika.

Tisková zpráva KPMG Česká republika
 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.