CZK/€ 24.740 -0,75%

CZK/$ 23.825 -0,54%

CZK/£ 29.064 -0,56%

CZK/CHF 23.823 -0,84%

16. 02. 2022

0 komentářů

Co dělat, když zkrachuje cestovka? Slavia pojišťovna vysvětluje zákoutí této likvidace i správný postup

 

Do letošního roku vstoupila Slavia pojišťovna s padesátkou cestovních kanceláří, kterým kryje riziko úpadku. Ještě před koncem roku obnovila smlouvy osmnácti cestovkám. Všem zájemcům z oblasti cestovního ruchu ale přesto vyhovět nemohla. V uplynulých měsících také hned několik krachů CK likvidovala. Většinu zcela hladce. Výjimkou byl velmi netypický konec páté největší cestovky v Česku Firo-TOUR. Co všechno hraje při této pojistné události roli a jak mají postupovat klienti, kteří zaplatí cestovní kanceláři za zájezd peníze, ale kvůli jejímu krachu už na něj neodjedou?



 

„V první řadě je třeba připomenout, že jde o smluvní vztah mezi cestovní kanceláří a pojišťovnou, a nikoliv mezi postiženými klienty a pojišťovnou,“ vysvětluje ředitel likvidace Slavia pojišťovny Miroslav Novák. „Úpadek každé cestovky jsme připraveni likvidovat co nejrychleji, aby všichni měli za neuskutečněné zájezdy peníze zpět v co nejkratším termínu,“ dodává Novák.

Aby jim je mohla pojišťovna poslat, musí nejprve od CK získat všechny podklady, které s touto likvidací souvisejí. Většina cestovek, které se dostaly do insolvence, v minulosti tento proces zvládla profesionálně a rychle. Našly se však i výjimky.

Klientům Firo-TOUR, páté největší cestovní kanceláře v ČR, se likvidace vlekla, protože jejich cestovka s pojišťovnou spolupracovala minimálně a úpadek vyhlásila až po více než roce od začátku potíží. Netradiční situace byla způsobena také tím, že CK Firo-TOUR vyřešení svých problémů posunovala v souvislosti s „covidovým“ mimořádným moratoriem na splácení dluhů, ale i tím, že neměla dva roky auditovaná účetní data.

Krach cestovní kanceláře nikdo neočekává a pokaždé je pro klienty překvapením. Pokud by se jim taková situace stala, bude od nich pojišťovna, která jejich cestovku proti úpadku kryje, potřebovat minimálně tyto údaje:

1. Smlouvu o zájezdu
2. Doklad o zaplacení zájezdu
3. Doklad o zrušení zájezdu a komunikaci s cestovkou
4. Bankovní spojení nebo adresu pro zaslání peněz

REKLAMA

 

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz


Související články

Pojištění a válka: co by se plnilo a co ne?

Není tajemstvím, že pojišťovny uplatňují výluky. Tedy, v pojistných podmínkách vyjmenovávají situace, při kterých by bylo plnění pojišťovny zamítnuto. Má se za to, že mezi takové výluky patří i různé extrémní situace jako jsou škody vzniklé následkem válek, vzpoury, povstání, stávek, terorismu, […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

29. 04. 2022

Podpojištění nemovitosti a jeho nástrahy

Optimisté odhadují, že ze všech majetkových smluv je jich v pojišťovnictví polovina podpojištěná. Pesimisté pak k tomu dodávají, že podpojištěných je kolem 80 procent smluv. S tím, jak se v poslední době zvyšovaly ceny stavebního materiálu, nabývá téma podpojištění další rozměr. Na […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

26. 04. 2022

Rozhovor: Penzijku bude první pilíř dominovat ještě dvě až tři generace

Demografický vývoj, který zvyšuje podíl lidí důchodového věku, je klíčovým argumentem pro neodkladné řešení důchodové reformy. Jak v rozhovoru pro Investujeme.cz upozornil Pavel Vaněk, ředitele penzí a investic ve finanční skupině UNIQA, nad změnou penzijního systému by měla panovat široká shoda napříč politickým […]

Text: Milan Vodička

Foto: Uniqua

07. 04. 2022