Sobota 26. září. Svátek má Andrea.

Cílená pomoc ČSOB lidem i firmám v tíživé situaci způsobené epidemií covid-19

Banky ČSOB 30.03.2020 | 13:30 0 Komentářů

„Uvědomujeme si, že nyní je důležité zachovat v chodu co největší část ekonomiky a také udržet maximální dostupnost bankovních služeb pro všechny klienty,“ říká předseda představenstva a generální ředitel skupiny ČSOB John Hollows a dodává: „Dopady současné situace nejsou pro všechny stejné. Proto se soustředíme nejen na pomoc těm, co ji potřebují a kterým skutečně pomoci můžeme, ale zároveň pokračujeme ve všech standardních činnostech a jsme tu tedy i pro ty zákazníky, kteří potřebují financovat své plánované aktivity.“

Skupina ČSOB v těchto dnech usilovně pracuje na vyřízení všech žádostí a na aktivní pomoci svým klientům, má pro to dostatek kapacit i nástrojů, jak tuto situaci zvládnout.

Odklad splátek úvěrů i hypoték klientům dotčeným covid-19

Celá skupina ČSOB včetně Hypoteční banky, ČMSS i Poštovní spořitelny nabízí lidem, kteří se dostali do tíživé situace v souvislosti s covid-19, odklad celých splátek úvěrů i hypoték po dobu 3 měsíců. U úvěrů na bydlení navíc nabízí odklad splátek jistiny úvěrů o 6 – 12 měsíců.

„Věříme, že nejefektivnější je cílená pomoc, jsme proto připraveni maximálně pomoci všem našim klientům dotčeným covid-19. To platí pro celou naši finanční skupinu – tedy nejen pro ČSOB, ale i pro zákazníky Hypoteční banky, ČMSS i Poštovní spořitelny,“ říká Jan Sadil, člen představenstva ČSOB zodpovědný za retail.

Všem klientům proto bez nutnosti dokládat jejich konkrétní situaci nabízí ČSOB Skupina odklad celých splátek úvěrů i hypoték po dobu 3 měsíců.  „To je standard, který u spotřebitelských úvěrů nabízíme již od minulého týdne. Pokud klienti u úvěrů na bydlení potřebují úlevu na delší období, nabízíme i odklad splátek jistiny na půl roku až na rok,“ upozorňuje Sadil

Odklad splátek u lidí, kteří jsou dotčeni covid-19, nepovede k negativnímu zápisu do registrů dlužníků. Klienty, kteří měli problémy se splácením již před zavedením aktuálních opatření, bude ČSOB řešit nadále individuálně.

Žádost o odklad splátek mohou lidé podat snadno na webové stránce www.csob.cz případně v internetovém bankovnictví.  Skupina ČSOB udělala vše pro to, aby žádosti vyřídila co nejdříve. Odložení splátek vyřizuje ČSOB bez poplatků.

 

Cílená pomoc firemní klientele

Již od minulého týdne umožňuje ČSOB svým firemním klientům a podnikatelům odklad splátek u investičních úvěrů a prodloužení čerpání provozních úvěrů za nezměněných podmínek. „Menším firmám nabízíme jednorázový odklad splátek až o 6 měsíců, v případě větších firem nabízíme tříměsíční odklad a možnost individuálně posuzovaného odkladu o další tři měsíce,“ doplňuje Petr Knapp, člen představenstva ČSOB zodpovědný za firemní klientelu. Podle oblasti podnikání a finanční situace firmy nabízí ČSOB i posunutí platby úroku. Všechny firemní klienty posuzuje ČSOB v souladu s regulací ČNB individuálně tak, aby šlo o pomoc těm, na které dopadají opatření v souvislosti s covid-19 přímo anebo v důsledku přerušení dodavatelských a odběratelských řetězců. V těchto případech nebudou úvěry těchto klientů označeny jako defaultní.

 

„Aktuálně jsme již umožnili odklad splátek všem klientům dotčeným covid-19, kteří o to požádali. V příštích týdnech očekáváme výrazný nárůst žádostí a jsme připraveni vyřídit je obratem, tak jako doposud,“ shrnuje dosavadní stav Petr Knapp a doplňuje: „Naše síť korporátních a firemních poboček je plně funkční, doporučujeme však klientům co nejvíce využívat přímý telefonický nebo e-mailový kontakt na svého firemního bankéře.“ Malé a střední firmy mohou i nadále využívat elektronické bankovnictví ČSOB CEB určené firemním zákazníkům nebo formulář na webu ČSOB v sekci firmy a podnikatelé. „Je nutné, aby nás všichni naši firemní zákazníci kontaktovali co nejdříve, tedy i v případě, že problémy se splácením teprve očekávají,“ zdůrazňuje Knapp.

ČSOB pracuje usilovně i na tom, aby v co nejkratší době spustila pro firemní klienty i nové úvěry v rámci připravovaných programů ČMZRB (covid 2, covid 3), Evropského investičního fondu nebo ve spolupráci s EGAP.

 

Pobočky v provozu, digitálně k dispozici 24/7

ČSOB přijala opatření tak, aby požadavky byly vyřizovány bez zbytečných odkladů. Až na výjimky všechny pobočky ČSOB zůstávají v provozu se zkrácenou otevírací dobou a všechny naše služby fungují standardně. Klientům je k dispozici internetové bankovnictví 24 hodin, sedm dní v týdnu, posílili jsme také služby naše call centra.

ČSOB pomáhá tam, kde je třeba

ČSOB se aktivně účastní všech pracovních skupin na úrovni státu, které tuto pomoc připravují. „Pomáháme nejen našim klientům, ale i široké veřejnosti. Část našich callcenter jsme vyčlenili pro potřeby tísňové linky,“ říká Jan Sadil a ujišťuje, že je ČSOB připravena přijmout další potřebná opatření podle vývoje situace. Zároveň skupina ČSOB v této době mimořádně finančně přispívá na Fond podpory seniorům Výboru dobré vůle Olgy Havlové, Sdružení Neratov, Fokus Vysočina, Česká asociace paraplegiků, TEXman a Domov Sue Ryder.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.