CZK/€ 25.305 -0,06%

CZK/$ 23.413 +0,02%

CZK/£ 29.594 +0,24%

CZK/CHF 25.911 +0,38%

22. 02. 2018

0 komentářů

Subjekty:

Čeští vývozci budou od letoška výrazně investovat. Směřují i do e-commerce

 

Přestože exportující podnikatelé letos očekávají pokles svého vývozu, více než tři čtvrtiny z těchto společností se rozhodly navýšit své investice. Firmy se v následujících dvou letech zaměří především na modernizaci (29 %) a rozšíření výrobní kapacity (12 %). Podle průzkumu společnosti GfK bude značná část investic směrovat také do oblasti e-commerce, kam se nově chystá vkročit 6 % firem.

Loading



 

Indexu Exportu, který pravidelně zpracovává Raiffeisenbank ve spolupráci s Asociací Exportérů, potvrdil, že tempo růstu českého vývozu zpomaluje. Podle odborníků za to může nejen nedostatek zaměstnanců, ale také nedostatečná výrobní kapacita firem. „Ne ve všech společnostech se daří zvyšovat produktivitu práce ruku v ruce s růstem personálních nákladů. To vytváří tlak na růst cen výrobků a při očekáváném posilování koruny se bude konkurenceschopnost českých vývozců zhoršovat,“ říká hlavní ekonomka Raiffeisenbank Helena Horská.

Sílící konkurenci se firmy snaží čelit investicemi. Výsledky ankety mezi českými exportéry potvrdily, že tři čtvrtiny podnikatelů v příštích dvou letech plánují objem svých investic navýšit. Každý třetí exportér se přitom zaměří na modernizaci i rozšíření výroby, třetina pak zmodernizuje stávající zařízení. Rozšíření kapacity svých podniků plánuje více než desetina. „Zakázky se stále množí, avšak společnosti je často odmítají kvůli nízkým výrobním kapacitám a nedostatku zaměstnanců. Investice do rozšíření, ale také modernizace či robotizace výroby pomůže firmám čelit nedostatku pracovní síly,“ potvrzuje Helena Horská.

Zdroj : Šetření mezi exportéry v termínu 5. 12. 2017 – 5. 1. 2018. Asociace exportérů a Raiffeisenbank a.s.

Čtvrtina vývozců bude prodávat na internetu

Další formou investice do následujících let mají být internetové obchody, neboli e-commerce. Podle průzkumu společnosti GfK již na e-shopech své zboží a služby nabízí pětina exportujících firem. V příštích letech do této oblasti navíc hodlá vstoupit dalších 6 % dotazovaných společností.

REKLAMA

Průzkum mimo jiné ukázal, že každá druhá společnost, která aktuálně provozuje nebo se chystá do budoucna zřídit e-shop, chce prostřednictvím internetových obchodů směřovat své zboží i do zahraničí. Zboží a služby prodávané na e-shopech ale zatím ve většině případů (80 %) míří do střední, východní či západní Evropy. Expanzi do zahraničí prostřednictvím e-commerce by podle nich pomohla především nižší cena přepravy, marketingová podpora a vyšší spolehlivost zahraničního platebního styku.

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz


Související články

V digitalizaci jsou nejlepší španělské a kanadské banky. Česko je ze 41 zemí na 13. místě

Venku je největší globální studie o digitálním bankovnictví – Digital Banking Maturity 2022. Jak si v této sféře stojí retailové banky z 41 zemí z celého světa, včetně Česka? Zmiňovaná studie společnosti Deloitte přináší srovnání digitálních funkcionalit, šíři pokrytí zákaznických potřeb a UX aspektů ve třech klíčových kanálech.

Text: Filip Kučera

25. 11. 2022

Eshop jako investice

E-shop není automat na pasivní příjem. Odborník radí, jak nastartovat výdělečný internetový obchod

Česká republika je rájem internetových obchodů. Lidé mohou aktuálně nakupovat ve více než 40 tisících e-shopech. Prosadit se mezi zavedenými internetovými obchody není jednoduché. „Hned v počátcích podnikání je proto nutné zvolit vhodnou strategii. Internetových obchodů, které skutečně fungují jako jakákoli jiná firma a které dosahují milionových obratů, […]

Text: Jana Poncarová

27. 02. 2020


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *