CZK/€ 25.305 -0,06%

CZK/$ 23.413 +0,02%

CZK/£ 29.594 +0,24%

CZK/CHF 25.911 +0,38%

19. 02. 2020

0 komentářů

Subjekty:

Čeští spotřebitelé dávají přednost potvrzování plateb otiskem prstu namísto hesel, říká regionální studie Visa

 


 

  • Čeští spotřebitelé vnímají biometrické ověřování plateb jako bezpečnější a pohodlnější oproti tradičním metodám, jak vyplývá z průzkumu společnosti Visa
  • 19 procent zákazníků eshopů, kteří nedokončí svou objednávku ji opustí kvůli zapomenutému heslu
  • Biometrické údaje jsou unikátní pro každého a je obtížné je napodobit

 

Praha – 19. února 2020 — Platební společnost Visa upozorňuje na zvyšující se zájem českých držitelů karet o biometrické potvrzování plateb, například ověřením otisku prstu. Vyplývá tak z regionálního průzkumu, který Visa loni na podzim zrealizovala v České republice, Maďarsku a na Slovensku. Platby potvrzené biometrickými údaji jsou vnímány jako bezpečnější, na rozdíl od tradičních metod, kterou je například heslo. 90 procent respondentů již považuje otisk prstu za nejbezpečnější způsob, jak potvrdit platbu kartou. Druhou nejbezpečnější variantou biometrie je dle spotřebitelů skenování oka. Neméně podstatným aspektem ovlivňujícím růst popularity biometrie je spolehlivost. 63 procent nakupujících v eshopech opustí objednávku ještě před zaplacením a 19 procent z nich právě proto, že zapomenou heslo.

Využívání biometrických údajů hraje pro platební styk významnou roli, neboť plně odpovídá požadavkům evropské směrnice PSD2, která od loňského podzimu v ČR zavedla silné ověření klienta upravující transakce platebními kartami. Tato regulace bankám nařizuje důkladnější  dvoufaktorovou kontrolu online plateb, aby zajistili, že platí vždy skutečný držitel karty. Použití biometrických údajů v praxi znamená ověřit totožnost zákazníka na základě jím registrovaným a spárovaným zařízením.

“Digitalizace v bankách a finančních institucích v Česku zažívá velký boom. Zaváděním inovativních řešení firmy reagují na zvyšující se potřebu zabezpečit uživatele před potenciálními hrozbami. Biometrie je moderním nástrojem, který nám pomáhá možné nástrahy překonávat. Jde ruku v ruce s legislativními nároky na bezpečnost a díky moderní technologii jsou dnešní metody ověření totožnosti snadnější a rychlejší než například standardní využívání hesel,” řekl Marcel Gajdoš, generální ředitel Visa pro Českou republiku a Slovensko.

Studie Visa potvrdila, že část zákazníků si svoje hesla do internetových obchodů nepamatuje a často je opakuje. To může vést ke krádeži dat či identity majitele karty. Z průzkumu Visa dále vyplývá, že stejné heslo na všech účtech používá 12 procent zákazníků e-shopů a na vícero účtech je opakuje až 61 procent. Kvůli opakujícím se heslům se ale stávají zranitelnými před útoky hackerů. Zde by mohla pomoci právě biometrie.

REKLAMA

Na rozdíl od zasílání jednorázových kódů je biometrie vnímána jako rychlejší (63 procent) a jednodušší (64 procent). Spousta Čechů už navíc nějakou formu biometrie někdy použila. Ověření otisku prstu si v minulosti vyzkoušelo již 59 procent držitelů karet a 40 procent jej při placení využívá pravidelně. Ostatní metody jsou využívány spíše zřídka a například sken oka si vyzkoušelo teprve 13 procent uživatelů.

 

Průzkum také potvrdil rostoucí zájem o využívání biometrických údajů při placení – celkem 34 procent držitelů karet označilo za velkou výhodu biometrie to, že takové údaje je na rozdíl od běžných hesel nemožné zapomenout či ztratit. 37 procent pak souhlasilo s tím, že s biometrií už si nemusí pamatovat více hesel.

 

REKLAMA

Pro spotřebitele však zůstává rozhodující možnost volby – 83 procent držitelů karet by si rádo vybralo z více možností biometrického ověřování. Na vývoji pokročilých metod Visa neustále pracuje a již dnes má dostupnou technologii, se kterou finanční instituce a obchodníci mohou rostoucím požadavkům vyhovět.

 

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz


Související články

Partners zavedou biometrický podpis

Finančně poradenská společnost Partners od nového roku přinese novinku. Svým klientům nabídne biometrický podpis. Také rozšiřování franšíz Partners market jde v souladu s plánem. Na co se mají klienti v příštím roce připravit?

Text: Petr Zámečník

16. 12. 2015

Marcel Gajdoš: Produkty s prémimovým interchange nemáme a zavádět nebudeme

Evropská komise řeší problematiku vysokých mezibankovních poplatků při platbě kartou. Ty dosahují až 1,6 % z každé transakce. „Prémiové produkty vůbec nemáme ani neplánujeme zavádět,“ říká Marcel Gajdoš, regionální manažer pro Českou a Slovenskou republiku společnosti VISA.

Text: Petr Zámečník

17. 07. 2014


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *