CZK/€ 25.275 +0,04%

CZK/$ 23.761 +0,23%

CZK/£ 29.274 -0,83%

CZK/CHF 26.071 -0,05%

10. 05. 2019

0 komentářů

České maminky volí praktické automobily s větším zavazadlovým prostorem a parkovacími sensory

 

Ojeté automobily typu SUV, MPV a kombi, které si nejčastěji pořizují Češky pro přepravu své rodiny, volí v porovnání se slovenskými maminkami převážně praktičnost a vyšší bezpečnost. Naopak méně řeší automatickou převodovku či masážní sedadla. Například parkovací senzory si pořizuje téměř polovina maminek a bez bezpečnostního systému Isofix již automobily téměř nekupují. Vyplynulo to z analýzy zaměřené na maminky a jejich nákup automobilů rodinného typu (SUV, MPV, kombi), která vychází z prodejů největšího prodejce ojetých automobilů AAA AUTO. Analýza byla připravena při příležitosti Dne matek, který oslavíme v neděli 12. května.

Loading



 

České maminky ve věku od 25 do 45 let si stále častěji kupují velkoprostorové automobily a automatickou převodovkou. Letos si ji pořídilo již 21% žen, což je o 5% více než v loňském roce. Nejčastěji jde o maminky do 34 let. Téměř 70% žen s dětmi odjíždí s vozem s tempomatem, s masážními sedačkami více než 60%, s handsfree 45%, s parkovacími senzory 43%. Velké oblibě se  těší i pomocníci jako je automatický rozjezd do kopce nebo systém udržení se v pruhu.

„Srovnáme-li poptávku českých a slovenských maminek po automobilech, Češky jsou o dost praktičtější. Raději upřednostní bezpečnostní prvky a  velikost zavazadlového prostoru. Slovenky naopak kladou důraz na komfortní prvky a obecně vyšší standard aut. S tím souvisí i průměrná cena automobilů, kdy Češky zaplatí o 12 000 Kč méně. Ušetřené peníze raději investují do rodiny a společných zážitků na úkor komfortních prvků jako jsou masážní sedadla nebo navigace. Naopak dbají i na počet najetých kilometrů a oproti Slovenkám si pořizují méně ojeté automobily. Mezi nejoblíbenější modely Češek patří Škoda Octavia, Ěkoda Fabia a Volkswagen Passat,“ vysvětluje Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva skupiny AURES Holdings, kam patří značka AAA AUTO. „Od té doby, co mám sama dcerku, i já více řeší bezpečnost a prostornost automobilu,“ doplňuje Topolová, která má čtyřletou holčičku.

 

Nejprodávanější rodinné ojeté automobily v síti autocenter AAA AUTO

České maminky     Slovenské maminky    
1. Škoda Octavia 6. Ford Mondeo 1. Škoda Octavia 6. Kia Sportage
2. Škoda Fabia 7. Volkswagen Touran 2. Škoda Fabia 7. Nissan Qashqai
3. Volkswagen Passat 8. Kia Sportage 3. Volkswagen Passat 8. Škoda Superb
4. Hyundai i30 9. Škoda Superb 4. Ford Focus 9. Audi A4
5. Ford Focus 10. Kia Ceed 5. Hyundai ix35 10. Volkswagen Golf

České i slovenské maminky rovnocenně preferují rodinné automobily na dieselový pohon, které jsou stále úspornější na delší vzdálenosti. Přestože jsou obě skupiny spíše konzervativní, Česky se již začínají přiklánět i k alternativním pohonům. Obecně ženy s dětmi preferují silnější motory, a to nejčastěji 2.0 TDi. V barvách aut vévodí šedá, kterou následuje černá, bílá a modrá.

Aktuální nabídka ojetých automobilů rodinného typu v síti autocenter AAA AUTO v ČR

Největší prodejce ojetých automobilů nejen u nás působí v České republice již 27 let a vyznačuje se nejširší nabídkou ojetých automobilů, špičkovou kvalitou, rozumnými cenami a nadstandardními službami. V nabídce vozidel rodinného typu momentálně najdete na 2 700 kombíků, přes 1 500 SUV a 1 300 MPV. Kvalitní a prověřený vůz můžete vybrat na jedné z 22 poboček po celé zemi, kde se vám budou věnovat dokonale proškolení prodejci. AAA AUTO garantuje kontrolu stavu najetých kilometrů a poskytuje doživotní záruku na legální původ vozů. Vybraný automobil vám přivezeme na nejbližší pobočku a na jeho případnou výměnu máte 7 dní. Všechny automobily před vykoupením důkladně prověřujeme a provádíme rozsáhlou technickou kontrolu a testovací jízdu.

Tisková zpráva AAA Auto

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz


Související články

Automobilový start-up našel inspiraci mezi cheeseburgery

Britský automobilový start-up vynalézá dostupný elektromobil pro třetí svět. Nabízí zajímavá vozítka, ale netradičnější je v tomto případě způsob, jak budou vznikat i jak bude fungovat samotná firemní organizace. Inspiroval se při tom systémem řetězce McDonald’s.

Text: Karel Pučelík

Foto: Zdroj: helixx.tech

10. 05. 2023

Nejdůležitější trendy v automobilovém průmyslu z pohledu investorů a zákazníků

Které spotřebitelské trendy a přelomové technologie budou mít v nadcházejícím roce největší vliv na automobilový průmysl? Již více než deset let zveřejňuje Deloitte ve své Globální studii mezi spotřebiteli v automobilovém sektoru data a poznatky, které mohou firmám z oboru pomoci stanovit priority a lépe nastavit obchodní […]

Text: Filip Kučera

07. 03. 2023

automobily - parkoviště - automobilový průmysl

Jak moc ovlivnil koronavirus (nejen český) automobilový průmysl?

Evropský automobilový průmysl zaznamenal v dubnu nejhorší čísla prodejů nových aut za desítky let. Ztráty sčítají automobilky ve všech zemích EU (a nejen tam). V následujících měsících bude otázkou, jak pandemie a její důsledky ovlivní poptávku po autech. Objevují se však i hlasy, které v aktuální krizi […]

Text: Karel Pučelík

01. 06. 2020


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *