Středa 21. října. Svátek má Brigita.

Češi preferují refinancování bez poplatků, lákají je výhody online bank

Banky ZUNO Bank 21.01.2014 | 13:13 0 Komentářů

Refinancování půjček se v České republice stává stále populárnějším způsobem, jak splácet starý úvěr výhodněji. Více než polovina Čechů by se při refinancování obrátila na internetové banky kvůli nulovým poplatkům a pohodlnějšímu vyřízení, ukázal průzkum online banky ZUNO.

Z výzkumu vyplynulo, že s podmínkami současného úvěru není spokojeno 60 % Čechů. Vedle toho 70 % respondentů uvažujících o refinancování by dalo přednost úvěru, který by bylo možné vyřídit z domova a prostřednictvím internetové banky. Rychlost a jednoduchost procesu v online prostředí by při refinancování přesvědčily 39 % Čechů.

Nižší úrok na nové půjčce je pro 53 % Čechů nejdůležitějším faktorem pro refinancování a 20 % Čechů by ovlivnila možnost spojení více úvěrů do jednoho.

Možnost přenést svůj úvěr při refinancování do jiné banky kvůli výhodnější úrokové sazbě by využilo 62 % lidí. Téměř pětina (18 %) dotázaných by uvítala finanční bonus při přenesení půjčky. Výzkum též ukázal, že Češi se nedají koupit věcnými dary. Ty jsou rozhodující jen pro 3 % respondentů.

„Refinancování úvěru je jeden z mála finančních produktů, který je ze své podstaty hmatatelným přínosem jak pro banku, tak pro klienta. Oběma totiž přináší prokazatelnou přidanou hodnotu. Klient musí u nové banky dostat z definice věci lepší podmínky, tedy nižší úrokovou sazbu, přesněji RPSN, a tudíž i nižší pravidelné splátky. Jinak by neměl potřebu refinancovat,“ říká Patrik Nacher z finančního portálu Bankovnipoplatky.com.

„Původní úvěr, který si člověk bere často veden okamžitou potřebou bez jakékoliv korekce, tak nahradí úvěrem levnějším,“ dodává Nacher.

„Jsme rádi, že Češi vědí o možnosti refinancování a důvěřují právě online bankám. Je to ukazatel toho, že klienti chtějí jednodušší bankovnictví a budoucnost bankovních produktů je v internetových službách,“ dodává k výsledkům průzkumu Lenka Hritzová, šéfka produktového managementu a CRM banky ZUNO.

Výzkum uskutečnila agentura Perfect Crowd na vzorku 500 respondentů z České republiky.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.