CZK/€ 25.155 -0,32%

CZK/$ 23.470 -0,62%

CZK/£ 29.361 -0,01%

CZK/CHF 25.687 -0,48%

27. 03. 2017

0 komentářů

Češi platí kreditními kartami nejvíce za jídlo a pohonné hmoty

 

Kreditní karty se v Česku stále těší oblibě. Klienti MONETA Money Bank s nimi uskutečnili za rok 2016 více než 9 milionů transakcí. Nejvíce utráceli tradičně v prosinci, a to hlavně za potraviny a také na čerpacích stanicích. Od května loňského roku navíc výrazně vzrostl počet výběrů z bankomatu. Banka totiž od dubna nabízí výběry z vlastních bankomatů bez poplatku, pokud klient v daný měsíc využije kreditní kartu při transakcích převyšujících 3 000 Kč. Klienti si u kreditních karet oblíbili i věrnostní program bene+. V něm loni MONETA Money Bank vrátila klientům na odměnách více než 14 milionů korun.

Loading



 

Výběry z bankomatů ještě oblíbenější

V dubnu 2016 představila MONETA Money Bank novou kreditní kartu MoneyCard Smart a možnost výběrů z bankomatů MONETA Money Bank bez poplatku. „Šli jsme našim klientům vstříc a ti novou výhodu karty MoneyCard Smart rychle uvítali. Od května do prosince 2016 totiž vybrali z našich bankomatů o téměř 20 % více peněz než za stejné období v roce 2015. V listopadu 2016 to pak bylo dokonce o 47 % více,“ říká Vratislav Kokeš, produktový manažer MONETA Money Bank.

 

Objemově nejsilnějším měsícem, co se týče výběrů z bankomatů MONETA Money Bank, byl prosinec 2016, kdy celková vybraná částka přesáhla 107 milionů korun. Zvýšený počet i objem výběrů z bankomatů zaznamenala banka v minulém roce i v zahraničí, a to zejména v období od června do září, tedy v hlavní turistické sezóně. Oproti ostatním měsícům roku byl objem výběrů v tomto období vyšší o 82 %. V letním období rostl v zahraničí i objem plateb kreditní kartou. Klienti banky tak zaplatili téměř dvojnásobně více oproti ostatním měsícům.

 

REKLAMA

Obecně nejsilnějším měsícem, pokud jde o využívání kreditních karet MoneyCard Smart, byl prosinec. Za posledních 31 dní roku 2016 využili klienti kreditní karty k výběrům z bankomatů a platbám za více než 650 milionů korun.

 

Nejvíce se utrácí za potraviny a na čerpacích stanicích

Sezónní výkyvy v útratách se liší i u nákupů na benzínkách. Ty jsou podle dat MONETA Money Bank druhou nejčastější položkou (11 % z celkového objemu), za kterou její klienti platí kreditními kartami. Útraty za pohonné hmoty jsou většinu roku velmi podobné. Pouze v listopadu a prosinci se počet i objem transakcí na čerpacích stanicích snižuje. Na konci roku 2016 se objem snížil dokonce bezmála o pětinu.

 

REKLAMA

Více než za pohonné hmoty zaplatili klienti kreditními kartami pouze za nákupy v obchodech s potravinami a supermarketech, a to téměř 37 % z celkového objemu. Nicméně toto procento meziročně pokleslo. Za rok 2015 si totiž potraviny ukrojily o 4 % procenta více, tedy 41 %. Potraviny mají svoji hlavní sezónu jindy než ostatní produkty. Klienti za ně pravidelně nejvíce utrácejí od února do dubna. Objemy transakcí jsou v tomto období vyšší o více než 11 %.

 

Třetí nejčastější typ zboží, za které platí klienti banky kartou, je elektronika. Za poslední dva roky to bylo 4,6 % z celkového objemu všech transakcí. Elektronika zažívá největší nárůst poptávky klasicky před Vánoci. To dokazují i údaje MONETA Money Bank, ze kterých je jasně vidět, že klienti utratili v listopadu a prosinci 2016 o 82 % více peněz za elektroniku než v měsících předchozích.

 

Češi se nebojí nakupovat v zahraničí

Stále více zákazníků začíná využívat kreditní karty také k nákupům v internetových obchodech, díky čemuž šetří čas a mnohdy nakoupí i levněji. Nejvíce tak v roce 2016 utráceli klienti MONETA Money Bank v obchodě Alza, kde objem nákupů kreditními kartami dosahoval téměř 22 milionů korun. Výrazně rostl také objem nákupů na internetovém portále čínského tržiště AliExpress.com. V loňském roce zde klienti banky nakoupili za více než 12 milionů korun, to je v meziročním srovnání nárůst o bezmála 30 %.

 

Internetové platby rostou především v listopadu a prosinci, a to především v ČR, kdy lidé utrácejí zejména za vánoční dárky. Rok 2016 nebyl v tomto ohledu výjimkou. Objem nákupů kreditními kartami MONETA Money Bank totiž v posledních dvou měsících roku vzrostl o 40 % oproti předchozím měsícům roku.

 

Soutěž o 3 auta a 3 miliony korun

To, že se používání kreditních karet vyplatí, chce MONETA Money Bank dokázat i novou soutěží. Její klienti totiž mohou za placení kreditní kartou během tří měsíců od 1. 3. do 31. 5. vyhrát tři osobní automobily a celkem až 3 miliony korun za své nákupy zpět. Za každý 1000. nákup kreditní kartou MONETA Money Bank klienti dostanou peníze za platbu zpět, a to až do výše 1 000 Kč za každý výherní nákup. K tomu navíc klient, který uskuteční 600 000. platbu kreditní kartou v měsíci a zaplatí kreditní kartou nákup nad 500 Kč, vyhraje nový osobní automobil Kia Sportage.

 

Další informace o soutěži, včetně pravidelných článků o výhodách kreditních karet, najdou zájemci na www.moneta.cz/platavyhraj. Naleznou tam i pravidelná upozornění na akce partnerů bene+ a další užitečné informace k používání kreditních karet. Do soutěže se klienti nemusejí hlásit, budou do ní zařazeni automaticky – stačí jen platit kreditní kartou MONETA Money Bank na platebních terminálech obchodníků nebo na internetu. O výhře se klient dozví prostřednictvím SMS, zaslané do 5 minut od uskutečnění výherní platby, a následně výhru vidí automaticky připsanou na výpise ze své kreditní karty.

Tisková zpráva MONETA Money Bank

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz

 


Související články

Graf - trend - růst

Dividendové akcie místo spořicích účtů?

Spořicí účty nevydělávají. Zato akciím se daří. Navíc společnosti obchodované na pražské burze nabízejí zajímavé dividendy. Výnos nejlepší dividendové akcie dosahuje 11,4 %! To nenabídne žádná banka.

Text: Petr Zámečník

05. 04. 2017

GE Money Bank odchází… přivítejte MONETA Money Bank

Americká skupina General Electric se zbavuje svých finančních částí. Výsledkem je prodej české GE Money Bank prostřednictvím IPO na pražské burze – a její změna na MONETA Money Bank. Co se změní pro klienty a jaké perspektivy mají akcionáři?

Text: Petr Zámečník

10. 05. 2016


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *