CZK/€ 25.305 -0,06%

CZK/$ 23.413 +0,02%

CZK/£ 29.594 +0,24%

CZK/CHF 25.911 +0,38%

19. 11. 2018

0 komentářů

Subjekty:

Češi o multibankovní mobilní aplikace příliš zájem nemají. Každý druhý se k jejich využívání staví spíše negativně

 

Podle marketingového výzkumu Equa bank realizovaného výzkumnou agenturou STEM / MARK se každý druhý Čech staví negativně k možnosti využívat tzv. multibankovní mobilní aplikace. Ty umožňují ovládat více účtů vedených u více bank prostřednictvím jedné aplikace na mobilním zařízení. Pouze třetina Čechů se využívání multibankovní aplikace nebrání.  Dalších 9 % respondentů na to nemá jasný názor a neví, zda by multibankovní mobilní aplikaci využilo.

Loading



 

„Průzkum ukázal, že hlavní důvodem nezájmu o využívání multibankovních aplikací je především jejich nepotřebnost a obava z úniku dat. Každý druhý dotazovaný tvrdí, že o tuto aplikaci nemá zájem, protože ji nepotřebuje, třetina respondentů se pak bojí úniku osobních dat,“ komentuje výsledky průzkumu Ondřej Hák, ředitel produktů a rozvoje obchodu retailového bankovnictví Equa bank.

Kromě nepotřebnosti a strachu z úniku dat se Češi při užívání multibankovních aplikací obávají, aby banky mezi sebou nesdílely informace o  jejich transakcích (22 %), nebo obecně osobní údaje, které by pak využívaly k oslovování v rámci marketingových kampaní a k nabízení dalších produktů a služeb, o které klienti nemají zájem (16 %).

Graf: Důvody nezájmu o multibankovní aplikaci

 

REKLAMA

Pokud by lidé přeci jen multibankovní aplikaci využili, tak jednoznačně preferují (60 %), aby to byla aplikace jejich hlavní banky. Jen velmi malé procento respondentů (12 %) by dalo přednost multibankovní aplikaci od  nezávislé instituce a 27 % respondentů by si pak dokázalo představit, že by využívali multibankovní aplikaci od jiné než od své hlavní banky.

 

Velké rezervy Češi také prokázali u zájmu o samotné bankovní aplikace pro chytré telefony a další mobilní zařízení. Ovládání svého bankovního účtu prostřednictvím mobilní aplikace využívá necelá polovina klientů českých bank. „Zde už ale narážíme na odlišné přístupy klientů jednotlivých bank. Například u nás využívá mobilní bankovnictví každý druhý klient, což ve srovnání s ostatními bankami představuje nadprůměr,“ doplnil Ondřej Hák.

Klienti, kteří mobilní bankovnictví využívají, oceňují především rychlost (44 %) a dostupnost – mají svou banku a účet vždy a všude po ruce (43 %). 32 % klientů pak oceňuje neustálý přehled o svých financích.

REKLAMA

Graf: Výhody mobilní bankovní aplikace

Samotný výzkum se uskutečnil na přelomu srpna a září 2018 metodou internetového dotazování CAWI na vzorku 310 realizovaných respondenčních rozhovorů.

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz


Související články

Průzkum: Češi a investice

Lidé se domnívají, že investování není snadné, a přiznávají, že mu moc nerozumí. A souhlasí s tím, že investice jim mnohdy nabízejí i nedůvěryhodné firmy. V otázce investování si tak nechají poradit, na tom nejlepším zdroji informací se ale neshodnou.

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

21. 09. 2023

Studie – euro má nulový dopad na rozvoj obchodu

Z hlediska příznivců přijetí eura zdrcující studie vychází v zářijovém vydání prestižního vědeckého žurnálu Journal of International Money and Finance (zde). Efekt eura na růst vzájemného obchodu členských zemí měnové unie je podle ní v zásadě nulový.

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

23. 08. 2023


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *