CZK/€ 25.155 -0,32%

CZK/$ 23.470 -0,62%

CZK/£ 29.361 -0,01%

CZK/CHF 25.687 -0,48%

01. 02. 2019

0 komentářů

Češi nejsou zvyklí platit za televizní obsah, zájem o internetovou televizi ale stoupá

 

Z výzkumu o hybridním vysílání, který si zadala Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) vyplývá, že hybridní televizní vysílání (HbbTV) alespoň občas využívá více než čtvrtina české populace. Přestože divák podle provozovatele internetové televize Kuki díky přechodu na DVB-T2 více přemýšlí, jak bude v budoucnu televizi sledovat, zatím nejsou lidé v ČR zvyklí za televizní obsah platit.

Loading



 

Výzkum ukázal, že hybridní televizní vysílání (HbbTV) využívá nadpoloviční většina majitelů chytrých televizí Smart TV (53 procent), což představuje 27 procent z celku zkoumané populace. Diváci, kteří jsou ochotni si za televizní obsah připlatit, oceňují jako klíčovou funkci výběr pořadů z archivu a zpětné zhlédnutí obsahu.

Průzkum uvádí, že o HbbTV, které umožňuje na chytré televizi aktivovat funkce a služby, které nabízí některé televizní stanice, již někdy alespoň slyšely téměř tři čtvrtiny zkoumané populace. Znají-li rozdíl mezi lineárním a hybridním vysíláním, nejčastěji zmiňují možnost v rámci HbbTV přehrávat pořady zpětně.

Více než čtvrtina o této službě ale povědomí nemá. Sledování běžného lineárního televizního vysílání stále převažuje. „Díky DVB-T2 mají internetové televize větší pozornost populace a nyní je na provozovatelích placeného obsahu lidem vysvětlit jakou hodnotu za své peníze dostanou,“ říká Jakub Jánský ze společnosti AIM, která poskytuje internet a internetovou televizi KUKI.

Způsob, jakým lidé sledují televizi, se podle něj mění. Nejenom mladší generace nechce podřizovat svůj čas programu běžného televizního vysílání. Oblíbené pořady chtějí diváci sledovat v době, kterou si sami určí. Individuální volba programů, sledování desítek stanic, zpětné přehrávání, ale i HD obraz nebo možnost sledovat vybraný seriál na počítači, notebooku, telefonu a tabletu – to už patří do standardní nabídky internetových televizí.

REKLAMA

V České republice má polovina domácností chytrou televizi nebo televizi s multimediálním centrem. Právě tito diváci hledají alternativy k lineárnímu vysílání. Lidé si už zvykli na přístup k obsahu z internetu – využívají Youtube a další kanály prostřednictvím Smart TV. Zvyšuje se i podíl sledování obsahu z externích zařízení.

 „Zákazníci vnímají, že se mohou od prehistorické televize, která umí přepínat jen kanály, přesunout k novému modernímu prostředí, které je intuitivnější a svobodnější. Lidé mají možnost si během dvou minut spustit jakýkoliv televizní kanál a to ve vyšší kvalitě obrazu s možností nahrávání obsahu nebo používání na více zařízeních zároveň,“ dodává Jakub Jánský. Za pár stokorun měsíčně mohou podle něj zákazníci opustit klasickou anténu a přejít na pohodlné televizní vysílání přes internet. Přechod na OTT (over the top) je snadný nejenom proto, že naprostá většina domácností má připojení k internetu.

Tisková zpráva AIM

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz

 


Související články

Podílové fondy: poplatky

Všímejte si poplatků u podílových fondů

Zatímco je výnos z investice v podílových fondech nejistý, poplatky si správce určitě uplatní. Proto je nesmírně důležité najít nízkonákladový investiční produkt. Takový produkt, aby odplata za správu vaší investice opravdu dávala smysl. S takovým výběrem vám může pomoci zkušený finanční  a investiční poradce.

Text: Marcel Onufer

07. 10. 2020


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *