Středa 25. listopadu. Svátek má Kateřina.

Češi čím dál častěji využívají smartbanking. Pobočky bank navštěvují stále méně

Investice 05.02.2019 | 13:52 0 Komentářů

Třetina Čechů je nakloněna mobilním platbám, v současnosti je ale využívá jen 12 % populace. Každý třetí klient využívá smartbanking a jeho obliba stále roste. Banky optimalizují počet poboček a zavádějí samoobslužné terminály. Na pobočky chodí klienti čím dál méně a klesá i četnost kontaktování callcentra banky, ukázal EY Consumer Banking Survey 2018.

Sedm z deseti Čechů využívá chytrý telefon, což je více než notebook nebo PC. Smartphony používají téměř všichni mladí (18-34 let) napříč zkoumanými zeměmi (Česká republika, Slovensko, Rakousko, Maďarsko, Slovinsko, Chorvatsko a Srbsko).

„Ve chvíli, kdy je více než polovina populace mnohem otevřenější ryze online bankovnictví než v minulosti, vidíme obrovský prostor pro zdokonalení smartbankingu. Tři čtvrtiny populace mají smartphony, ale stále jen 41 % z nich využívá smartbanking. Potenciál vidíme zejména v rozšíření nabídky služeb aplikací pro mobilní bankovnictví, jakož i zavádění fintechových služeb pod hlavičkami bank,“ uvádí Pavel Riegger, vedoucí partner oddělení poradenství pro finanční instituce ve společnosti EY.  

Smartbanking má potenciál růst

I přesto, že smartbanking používá jen 41 % majitelů chytrých telefonů, mobilní bankovnictví má velký prostor pro růst. V posledních 12 měsících je jeho využívání na vzestupu, stále více jej používá pětina z nás. Oproti tomu na pobočky chodíme čím dál méně a podobný klesající trend nastává i při kontaktu s pracovníky bankovních callcenter. „Přichází období, kdy klienti ztrácejí důvod chodit na pobočku. Banky optimalizují jejich počet a zavádějí samoobslužné terminály.

S postupným rozmachem technologií a osvojováním digitálních dovedností se i banky snaží uzpůsobovat prostředí aplikací pro smartphony, pro něž aplikace vyvíjejí primárně. Lepší digitální zkušenost by banky mohly nabízet rozšířením prostředí mobilního bankovnictví například o e-mailové služby, zpravodajství nebo nakupování, a vytvořit tak jedinou platformu, prostřednictvím které budou lidé přistupovat na internet,“ uvažuje Pavel Riegger.

 Češi čekají na inovace

Mobilní platby využívá pouze 12 % Čechů, 14 % Slováků, 28 % Rakušanů a 33 % Maďarů. Zájem o využívání mobilních plateb aktuálně jeví více než třetina českých spotřebitelů. I přesto, že Česká republika kraluje v používání bezkontaktních platebních karet, inovace v oblasti mobilních plateb zde nejsou rozšířené tak jako jinde ve světě. Nabízí je jen některé banky a pouze uživatelům Androidu s čipem NFC.

„Češi jsou připraveni na inovace, které jim usnadní život. Naše banky často nabízejí skvělá řešení, ale klienti o nich vůbec nevědí. Finanční instituce musí své zákazníky seznámit s řešeními, která pro ně přichystaly. V opačném případě hrozí, že klienti odejdou ke konkurenci, která jim službu více přiblíží. Klientům je nutné vysvětlit, v čem jsou jejich inovace přínosné, jak ulehčí bankovní styk, a ujistit je, že jsou bezpečné,“ upozorňuje Pavel Riegger.

Tisková zpráva EY Consumer Banking Survey 2018

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.