Středa 21. dubna. Svátek má Alexandra.

Banky v roce 2020 podle Čechů: žádní roboti, ale jednodušší služby

Banky Air Bank 17.12.2014 | 07:45 0 Komentářů

Jak si Češi představují ideální banku v roce 2020? Roboti ani hologramy je nevzrušují. Od bank chtějí hlavně mnohem jednodušší služby a smlouvy nebo pomoc s hospodařením. A přestože věří, že budou banky používat především přes internet, očekávají dál i kamenné pobočky. Ale bez front. Vyplývá to z prosincového průzkumu společnosti STEM/MARK pro Air Bank.

„Průzkum ukazuje, že Čechy moc nelákají překotné technologické novinky, protože se obávají dalšího odcizování mezi bankami a klienty. Zdá se, že spíše ocení polidšťování bankovnictví a zjednodušování toho, co dnes znají. Výhodu tak budou mít banky, které jsou od základu jednoduché, přátelské a lidské. Proto se PPF rozhodla postavit Air Bank jako úplně novou banku na zelené louce a dnes jsme za to moc rádi,“říká Jakub Petřina, ředitel marketingu Air Bank.

Podle 55 % Čechů se v roce 2020 přístup bank ke klientům nejvíce změní v tom, že budou mít mnohem jednodušší produkty, smlouvy, podmínky i ceníky. 44 % věří, že budou vylepšovat své služby podle zpětné vazby od klientů. A 36 % si myslí, že se s nimi budou více dělit o zisk ve formě výhodnějších podmínek nebo odměn. Oproti tomu jen 12 % lidí očekává odpovědnější přístup bank ke svému okolí.

51 % lidí myslí, že v roce 2020 budou banky kromě poskytování klasických finančních produktů také radit klientům, jaké lépe hospodařit a více ušetřit. 29 % dokonce očekává, že jim banka pomůže sjednat levnější elektřinu, plyn nebo tarif. 24 % si myslí, že jim bude pomáhat i s výhodnějším nakupováním zboží.

Z úplně nových služeb by 51 % lidí nejvíce uvítalo výměnu peněz za cizí měnu přímo v bankomatu. 44 % by se líbilo ověřování identity přes rozpoznávání hlasu po telefonu, otisk prstu nebo duhovky. 29 % Čechů by ocenilo archivaci účtenek. Naopak jen 7 % by vyhovovalo jednání s robotickým bankéřem.

V roce 2020 plánuje podle průzkumu používat 86 % lidí svou banku především z pohodlí domova přes internet, 39 % osobně na pobočce a 29 % přes mobilní aplikaci.Oproti tomu jen 14 % lidí chce banku používat přes bankomaty, 13 % přes finanční poradce a 9 % přes aplikaci na sociálních sítích.

I přes zájem používat banky hlavně přes internet si 71 % lidí myslí, že budou mít dál kamenné pobočky. Podle názoru 63 % dotázaných už ale na nich nebudou žádné fronty. 42 % Čechů na pobočkách očekává dotykové obrazovky místo klasických stolů a 22 % si pobočky roku 2020 představuje jako obývací pokoje, kde dostanou při návštěvě i občerstvení. Jen 16 % lidí očekává větší rozvoj videobankéřů a hologramů.

Průzkum potvrdil i rostoucí trend bezhotovostního placení. 17 % lidí v něm uvedlo, že v roce 2020 budou vše platit už jen bezhotovostně. Dalších 55 % lidí čeká, že budou platit bezhotovostně vždy, když to půjde. Jen 7 % lidí uvedlo, že v roce 2020 budou platit převážně s hotovostí.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.