09. 01. 2017
Subjekty:
Aplikace SmartBanking ČSOB slaví pět let a téměř 600 tisíc stažení
Klienti využívají aplikaci SmartBanking především k zadávání jednorázových tuzemských plateb, kontrole zůstatku peněz na účtu, ale třeba také lokalizaci nejbližšího bankomatu a pobočky banky. „V roce 2016 klienti ČSOB převedli měsíčně až tři miliardy korun, což představuje oproti průměrnému měsíci předchozího roku nárůst o 40 procent,“ konstatuje Milan Dolanský, manažer útvaru Digitální produkty a služby ČSOB. Tento nárůst také ukazuje na rostoucí zájem o využívání služby.
ČSOB spustila službu 1. ledna 2012 a po roce svého fungování rovnou obdržela ocenění Mobilní aplikace roku. V roce 2013 navíc následovalo předání ceny Microsoft Awards. „Nejenom tato ocenění nás povzbuzovala v práci na vylepšování této služby,“ uvedl Milan Dolanský z ČSOB. „Od prvního dne spuštění aplikaci na základě požadavků a komentářů našich klientů pravidelně rozšiřujeme o další služby,“ doplňuje Dolanský s tím, že po celou dobu fungování je hlavní prioritou jednoduchost obsluhy a rychlost aplikace.
Jen v roce 2016 tak v aplikaci klienti ČSOB a Ery Poštovní spořitelny provedli více než 4,3 milionu transakcí. Celkem si za pět let aplikaci stáhlo téměř na šest set tisíc přístrojů (konkrétně na 584 760). V roce 2016 SmartBanking používalo bezmála 180 tisíc klientů, jejich počet oproti roku předchozímu narostl o 20 %. Cestovní pojištění si loni přes aplikaci sjednalo více než 10 tisíc klientů a půjčku pak více než 2 tisíce uživatelů. I to představuje nárůst 42 respektive 25 procent oproti roku 2015.
ČSOB je navíc jedinou bankou na trhu, která umožňuje svým klientům spravovat finance z nejnovějších chytrých zařízení. Novinkou je spuštění nové verze SmartBanking pro hodinky Apple Watch a Android Wear. „Jsme v neustálém kontaktu s našimi klienty a chceme, aby mohli využít všech technologií, které mají k dispozici,“ uzavírá Milan Dolanský z ČSOB.