CZK/€ 25.305 -0,06%

CZK/$ 23.413 +0,02%

CZK/£ 29.594 +0,24%

CZK/CHF 25.911 +0,38%

17. 05. 2018

0 komentářů

Anketa o nejabsurdnější výluku z pojištění: Lidé v průzkumu odmítli omezování v ukončování pojistných smluv

 

Anketa o nejabsurdnější výluku z pojištění se zaměřila vedle výluk také na otázku ukončování pojistných smluv. Výsledky hlasování, kterého se zúčastnilo 5381 spotřebitelů, ukázaly, že 97,6 procenta dotázaných nesouhlasí s omezujícími podmínkami pro změny či výpověď pojistných smluv uzavřených na dobu neurčitou. Potíže s ukončením pojistné smlouvy ze strany pojišťovny zažilo 87 procent hlasujících. Změnu legislativy, která by umožnila klientům pojišťoven sjednat výhodnější podmínky pojištění kdykoliv a bez sankcí preferuje bezmála 89 procenta.

Loading



 

Průzkumu, ve kterém se mohli čtenáři serveru www.BankovniPoplatky.com vyjádřit k povinnosti ukončovat pojistné smlouvy šest týdnů před koncem ročního trvání smlouvy, se zúčastnilo 5381 hlasujících. Celých 97,6 procenta dotázaných nesouhlasí s omezujícími podmínkami pro změny či výpověď pojistných smluv uzavřených na dobu neurčitou.

Svoboda volby je úplně základním principem zdravého konkurenčního prostředí. Čím více tuto svobodu omezíme (byroktaticky, různými lhůtami, apod.. ) tím horší a dražší služby budou zákazníci dostávat. Ze své dlouholeté praxe nevidím jediný důvod, proč by tato nesmyslná lhůta měla nadále existovat. Korporátní pojišťovny tak z klientů vytváří nevolníky, kteří jsou nuceni zůstávat uvázaní někde, kde vůbec být nechtějí,” popisuje současný stav trhu Marek Orawski, šéf První klubové pojišťovny, která jako jediná v ČR umožňuje klientům flexibilní trvání a úpravy smluv.

Pokud chce klient změnit či vypovědět smlouvu o pojištění v případě uzavření smlouvy na dobu neurčitou, musí tak učinit nejpozději šest týdnů před koncem ročního trvání pojistné smlouvy, takzvaném výročním termínu. Pokud to klient nestihne, smlouva se automaticky prodlužuje o další rok. Klienti přitom o takové podmínce vůbec neví, a lhůty promeškávají.

Jsem zastáncem rozumného způsobu ochrany, který může fungovat například tak, že pojistka nepůjde zrušit v rámci prvního roku, ale potom už kdykoli. Naprosto rozumím postojům klientů, kteří chtějí odejít hned a jednoduše, pokud je pojišťovna zklame. A ne si někam psát termíny a hlídat dny, abych neprošvihl nějakou lhůtu jako prvňáček v základní škole,” komentuje Marek Orawski, šéf První klubové pojišťovny a dodává: „Klíčové je, aby se pojišťovny chovaly ke klientů tak, aby neměli důvod odcházet.

REKLAMA

Často nejde jen o samotnou lhůtu pro výpověď či změny smlouvy, ale také různé administrativní a účelové překážky ze strany pojišťoven, které brání klientům zajistit si výhodnější podmínky u pojistné smlouvy, nebo tyto smlouvy bez sankcí a překážek vypovídat.

„Výsledky průzkumu ukazují, že lidé obecně jsou citliví na regulace typu omezení možnosti výpovědi smluv, nebo ne nelogické omezování svých práv. Zatímco v případě bank a v oblasti půjček mají spotřebitelé rozsáhlá práva a jejich postavení je velmi silné, díky zákonu o spotřebitelském úvěru, v případě vztahu klient a pojišťovna už tak široká ochrana neexistuje“, komentuje výsledky průzkum Miroslav Zeman, šéfredaktor serveru www.BankovniPoplatky.com, který průzkum organizuje.

Podrobné výsledky otázek:

Lidé mají často potíže s ukončením či změnou pojistné smlouvy

REKLAMA

Na otázku zda lidé měli někdy potíže s ukončením pojistné smlouvy ze strany pojišťovny (prošvihnutí lhůty, administrativní překážky, formální nedostatky apod. odpovědělo 4684 hlasujících, že ano, což představuje celých 87 procent. S žádnými problémy se nesetkalo 562 hlasujících, tedy bezmála 10,5 procenta, nevzpomíná si nebo neví 135 hlasujících, tedy pouze 2,5 procenta hlasujících.

Lidem se nelíbí omezení při výpovědí či změnách pojistných smluv

5206 hlasujících uvedlo, že by uvítalo ukončit pojistnou smlouvu kdykoliv. Jedná se o 96,7 procenta všech účastníků průzkumu. Nesouhlas vyjádřilo 68 hlasujících a 107 nedokázalo posoudit.

5201 hlasujících, tedy 96,7 procenta také přímo odmítlo povinnost dodržet omezující lhůtu pro možnost změn ve smlouvách, nebo jejich ukončení – šest týdnů před koncem ročního trvání. Problémy s danou omezující lhůtou nemá 73 hlasujících a 107 hlasujících nedokázalo problém posoudit.

Zákon by mohl problém vyřešit, soudí většina hlasujících

Změnu legislativy, která by umožnila klientům pojišťoven sjednat výhodnější podmínky pojištění kdykoliv a bez sankcí preferuje 4787 hlasujících, tedy bezmála 89 procenta. Proti změně zákonů se vylovilo 64 hlasujících a 530 hlasujících nedokázalo problém posoudit.

Průzkum bude probíhat spolu s anketou o nejabsurdnější výluku z pojištění celý měsíc.

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz


Související články

Kalkulačka pro výpočet orientační pojistné hodnoty – snížení rizika podpojištění

V roce 2023 Česká asociace pojišťoven (ČAP) představila nový standard pro výpočet pojistné hodnoty nemovitostí, zaměřený především na rodinné domy. Cílem tohoto standardu je minimalizovat riziko podpojištění. V rámci tohoto úsilí byla vytvořena kalkulačka pro orientační hodnotu pojistného, dostupná na webových stránkách ČAP. Tato kalkulačka umožňuje zadat […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

27. 03. 2024

Jaké sankce hrozí při nedodržení povinností v rámci daňového přiznání?

Stále platí, že nejvíc lidí podává přiznání k dani z příjmu fyzických osob až poslední týden v březnu. Proto Finanční správa od pondělí 25. března do úterý 2. dubna letos prodlužuje úřední hodiny podatelen všech finančních úřadů. Finanční úřady budou otevřené od 8 do 17 hodin. Neplatí to však pro […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

26. 03. 2024


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *