CZK/€ 25.235 -0,12%

CZK/$ 23.616 -0,24%

CZK/£ 29.364 +0,02%

CZK/CHF 25.810 -0,65%

21. 10. 2014

0 komentářů

Subjekty:

Air Bank má už 300 tisíc klientů, vybralo by si ji 26 % Čechů

 


 

„Přestože už k novým bankám přišlo přes milion a půl klientů, jsme stále teprve na začátku. Ke stejnému kroku se už totiž odhodlává více než polovina všech bankovních klientů, kteří jen čekají na nějaký poslední impuls ke změně,“ řekl Jakub Petřina, ředitel marketingu Air Bank.

Podle Petřiny nepatří mezi důvody přechodu k nové bance jen nižší poplatky nebo výhodnější úroky u půjček. Klienti si dnes podle něj vybírají banku i podle toho, jestli se k nim chová přátelsky, otevřeně a férově. V tomto směru hraje velkou roli osobní zkušenost a doporučení od rodiny nebo blízkých přátel.

„Celých 95 % našich klientů říká, že se jim splnila jejich očekávání nebo jsme dokonce ještě lepší, než původně čekali. To je u banky něco tak nečekaného, že o tom svým blízkým prostě řeknete. Velká část klientů k nám proto chodí na osobní doporučení,“ vysvětluje Jakub Petřina.

Jak ale ukazuje průzkum společnosti STEM/MARK, velmi početná skupina lidí by sice chtěla banku změnit, ale rozhodnutí o změně zatím odkládá. U části těchto klientů je důvodem konzervatismus nebo pohodlnost. Velkou roli v rozhodování ale hraje i vnímání, že změna banky je obtížný a zdlouhavý proces.

Klienti přitom mohou už několik let využívat ke změně banky takzvaný kodex mobility. Klientům si stačí založit účet u nové banky a dát jí písemný souhlas, na základě kterého jim sama kompletně převede celý běžný účet včetně všech trvalých příkazů a inkas z jejich původní banky.

REKLAMA

Nová banka za ně vyřídí také všechny formality včetně zrušení účtu u původní banky. Kompletní převod účtu tímto způsobem v praxi obvykle netrvá déle než dva týdny. Podle průzkumu společnosti STEM/MARK však celých 83 % lidí o kodexu mobility zatím vůbec neví. Přesto i jeho využití roste.

„Za celý loňský rok k nám s pomocí kodexu mobility přešlo čtyřikrát více klientů než o rok dříve. A letošek bude opět rekordní. Kodex mobility dnes u nás ke změně banky využívá každý pátý klient, který k nám přijde,“ doplňuje Jakub Petřina.

Zatímco počet klientů nových bank postupně roste a preferuje je už 56 % Čechů namísto loňských 47 %, preference tří největších bank naopak klesá. Ještě loni by si při opětovném zakládání účtu vybralo Českou spořitelnu, Komerční banku nebo ČSOB 32 % Čechů, dnes už by to bylo jen 25 %.

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz


Související články


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *