CZK/€ 25.265 +0,14%

CZK/$ 23.707 +0,19%

CZK/£ 29.516 +0,05%

CZK/CHF 26.084 +0,21%

23. 07. 2018

0 komentářů

Subjekty:

96 % Čechů někdy nakupuje ve slevě. Věrnostní kartičky obchodníků lidé ale často zapomínají. Proto se slevy stále více přesouvají přímo do mobilů

 

Téměř každý Čech alespoň někdy nakupuje ve slevě. 80 % lidí vlastní věrnostní kartičku nějakého obchodníka a 60 % lidí využívá jednorázové slevové kupony. Ne vždy jsou ale lidé s uplatněním slevy spokojení. Podle průzkumu STEM/MARK pro Air Bank se lidem nelíbí, že věrnostní kartu nebo kupon u sebe musí fyzicky nosit a že si o slevu musí říct. Na oboje totiž často zapomenou.

Loading



 

Lidé o slevu někdy přijdou. Buď vlastní zapomnětlivostí, nebo kvůli cizí chybě. 75 % respondentů, kteří používají věrnostní slevové karty, někdy tuto kartičku zapomnělo, a proto slevu nedostali. 70 % lidí si o slevu, na kterou měli nárok, zapomnělo říct. Třetina lidí pak v průzkumu uvedla, že zažili situaci, kdy obsluha prodejny neuměla slevu vůbec uplatnit. Více než polovině dotázaných rovněž vadí, že jsou některé věrnostní karty zpoplatněné, a za slevu tak vlastně ještě platí.

„Když začalo být věrnostních kartiček tolik, že se do jedné peněženky ani nevešly, začali si lidé údaje z plastové karty ukládat do svého chytrého telefonu. Novým trendem poslední doby je pak kartičku vynechat úplně a slevu od různých obchodníků mít zakomponovanou přímo v aplikaci,“ říká Tomáš Veselý, vedoucí Oddělení každodenních služeb Air Bank.

Touto cestou se vydaly i některé banky, které svým klientům také umožňují zlevnění nákupů, a to obvykle právě prostřednictvím mobilní aplikace. Sleva má pak většinou formu cash backu, tedy navrácení určitého procenta z nákupu zpět na klientův bankovní účet. Skutečnou finanční úsporu na ceně zboží nebo služby lidé na rozdíl od jiných typů odměn vítají. Z průzkumu totiž vyplynulo, že 42 % z těch, kteří používají věrnostní karty, vadí, že u některých obchodníků dostanou místo slevy jen věrnostní body.

Nějakou formu slevového programu vázaného na bankovní platební kartu využívá podle průzkumu dnes už každý pátý Čech. Například v Air Bank si klienti mohou své nákupy zlevnit díky nové službě s názvem Odměny za placení. Stačí jim k tomu chytrý telefon s aplikací My Air, kterou běžně využívají i pro správu svého bankovního účtu. Klient si v aplikaci jednoduše vybere nabídku konkrétního obchodníka a jedním ťuknutím slevu aktivuje. Pak už stačí jen zaplatit kartou, platební nálepkou nebo telefonem. Odměnu ve formě cash backu Air Bank klientovi připíše na jeho běžný účet jednou měsíčně.

REKLAMA

„Nabídku si klient může aktivovat bezprostředně před zaplacením, třeba při čekání ve frontě na pokladnu. O slevě navíc klient nemusí nikomu říkat, vše proběhne automaticky. Podle průzkumu je totiž více než třetině lidí nepříjemné si o slevu říkat před pokladní a ostatními nakupujícími,“ dodává Tomáš Veselý.

Výzkum Air Bank realizovaný agenturou STEM/MARK se uskutečnil v březnu formou online dotazování na reprezentativním vzorku 500 respondentů ve věku 18 až 65 let.

Co lidem, kteří používají věrnostní karty obchodníků, podle průzkumu vadí:

  • 58 % lidí vadí, že některé slevové/věrnostní karty jsou zpoplatněné. To znamená, že za slevu musí vlastně platit.
  • 45 % lidí vadí, že musí myslet na to, aby si o slevu nezapomněli říct.
  • 42 % lidí vadí, že u některých obchodníků dostanou místo slevy body.
  • 38 % lidí vadí, že musí myslet na to, aby měli věrnostní kartu u sebe.
  • 38 % lidí vadí, že si musí říct o slevu nahlas před ostatními lidmi čekajícími ve frontě.
  • 33 % lidí vadí, že musí najít v peněžence/kabelce věrnostní kartičku.

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz


Související články

Průzkum: Češi a investice

Lidé se domnívají, že investování není snadné, a přiznávají, že mu moc nerozumí. A souhlasí s tím, že investice jim mnohdy nabízejí i nedůvěryhodné firmy. V otázce investování si tak nechají poradit, na tom nejlepším zdroji informací se ale neshodnou.

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

21. 09. 2023

Studie – euro má nulový dopad na rozvoj obchodu

Z hlediska příznivců přijetí eura zdrcující studie vychází v zářijovém vydání prestižního vědeckého žurnálu Journal of International Money and Finance (zde). Efekt eura na růst vzájemného obchodu členských zemí měnové unie je podle ní v zásadě nulový.

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

23. 08. 2023


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *