CZK/€ 25.265 +0,14%

CZK/$ 23.707 +0,19%

CZK/£ 29.516 +0,05%

CZK/CHF 26.084 +0,21%

31. 10. 2016

0 komentářů

25 miliard dolarů v roce 2015: mileniáni utrácejí za šperky nejvíce ze všech generací

 


 

Diamantový šperk jako nedílná součást života

Šperkařský průmysl nahlíží na dnešní generaci mladých lidí velmi pozitivně. „Klenotníci i těžaři mají od této generace velká očekávání. Mileniáni podle statistik nakupují více diamantových šperků než jejich rodiče, a to ještě ani nedovršili věk, kdy budou mít nejvyšší příjmy. Chtějí žít plnohodnotný život a umí se radovat. Šperk s alespoň malým diamantem berou jako samozřejmou součást svého života, která by měla být vzpomínkou na důležité životní mezníky,“ uvádí Alojz Ryšavý, klenotník a majitel ALO diamonds, a dodává: „V západních zemích je zvykem, že žádost o ruku doprovází zásnubní prsten s diamantem. To třeba minulá generace v Česku neznala. Dnes je situace opačná. Pokud jste střední a vyšší příjmová třída, diamantový prsten je v dané situaci tak trochu očekáván.

Mladí zákazníci podle ALO diamonds disponují větším množstvím informací o diamantech než zákazníci z řad jejich rodičů. „Častěji je zajímají certifikáty ke kamenům zasazeným v klenotech. Vědí, že certifikát je jakýsi rodný list kamene a zaručuje jeho pravost. Tyto dotazy jsou zcela namístě a pomáhají zlepšovat trh. Kvalitní renomované klenotnictví nemá problém ani s jedním,“ dodává Alojz Ryšavý.

Kde se vzali mileniáni

Millennials, mileniáni, mileniálové nebo také generace Y. Tak jsou označováni mladí lidé, kteří se narodili na konci druhého tisíciletí a velkou část svého života prožívají ve třetím. Z marketingového hlediska se jedná o mladé lidi, kteří se narodili před 18 až 38 lety.

REKLAMA

Mileniáni byli zájmem mnoha sociologických průzkumů. Marketéry po celém světě zajímalo jejich spotřebitelské chování, pracovní agentury kariérní preference a očekávání. Výsledky dotazování ukázaly, že mileniáni oproti generaci X (generace jejich rodičů) častěji mění práci a obecně jsou více zvyklí na změny. Ve velké míře upřednostňují zaměstnání, které je baví, než aby dělali lépe placenou činnost, ke které nemají žádný vztah. Peníze pro ně nejsou cílem, ale prostředkem k uskutečňování očekávaných životních prožitků. Dotazování V New Yorku agenturou New York City Comptroller ukázalo, že mileniáni vydělávají o 20 % méně než jejich rodiče. Hlavním důvodem jsou mimo jiné následky světové ekonomické krize z roku 2008.

Konec starých marketingových postupů

Rostoucí kupní síla mileniánů přinesla před lety zásadní otřesy ve světě marketingu, kde vrcholné pozice zastávali představitelé předchozí generace, která internet a sociální sítě užívala spíše z donucení nebo jen velmi okrajově. Pro mileniány je ale obojí velmi oblíbeným prostředím, ve kterém tráví každý den hodně času. Marketingové strategie využívané po celém světě byly proto velmi výrazně pozměněny. Ve větším měřítku se stále častěji zaměřují na sociální sítě.

Tisková zpráva: ALO diamonds

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz


Související články

Alojz Ryšavý: Diamanty nejsou investice jen pro bohaté

Investice do diamantů a šperků by se mohla pohybovat až kolem 10 % investičního majetku. Jsou lepší investiční diamanty, nebo diamanty zasazené ve šperku? A je vhodnější kupovat spíše menší, nebo větší kameny? V rozhovoru odpovídá Alojz Ryšavý, zakladatel a majitel ALO diamonds.

Text: Petr Zámečník

22. 06. 2015


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *