CZK/€ 25.265 +0,14%

CZK/$ 23.663 -0,22%

CZK/£ 29.501 -0,13%

CZK/CHF 26.030 +0,03%

27. 02. 2018

0 komentářů

22 procent lidí by v budoucnu rádo potvrzovalo své platby pomocí otisků prstů

 

88 procent Čechů využívá internet. 63 procent lidí je na internetu každý den. V budoucnu Češi nejčastěji plánují využívat platby přes platební brány v e-shopech, další často plánovanou platební metodou je pro ně platba mobilním telefonem v kamenných obchodech. Placení přes sociální sítě je v budoucnu nakloněno jen 8 procent Čechů. Zjištění vycházejí z volně prodejné studie GfK DIGI.

Loading



 

Technologie se vyvíjí mílovými kroky. To, co bylo před měsícem aktuální, může být už dnes zastaralé.  Technologie hýbou světem a umožnují nám žít pohodlnější život, rychleji vyřizovat své požadavky, šetřit náklady. Lidé jsou stále online a někteří si život bez internetu neumí ani představit. Podle výsledků studie GfK DIGI  téměř devět z deseti lidí využívá internet, a 63 procent lidí je na internetu dokonce každý den.

Ti dříve narození si zajisté pamatují, že jediná možnost, jak platit své trvalé příkazy a složenky bez internetu, byla návštěva pošty s dlouhými frontami u přepážek. Díky internetu dnes není potřeba zbytečně ztrácet svůj drahocenný čas a chodit na pobočky, ale stačí pouze pár kliků v internetovém bankovnictví a platby jsou během pár sekund odeslány. „Po období prvotních obav ohledně bezpečnosti je v poslední době na výrazném vzestupu zejména  mobilní bankovnictví, které úkony, jako kontrolu zůstatku nebo provádění plateb, dále zjednodušuje a činí je tak pro uživatele komfortnějšími,“ říká Kristina Hanušová, Sector Leader Financial Services & Technology.

Platební metody v budoucnu

Nástrojů, které lidé využívají k placení svých účtů a nákupů, se nabízí nepřeberné množství. Zeptali jsme se Čechů, jaké platební metody by rádi v budoucnu využívali a které naopak pro ně nejsou tak atraktivní. Mezi nejoblíbenější platby, které by lidé v budoucnu rádi využívali, byly zařazeny platby přes platební brány v e-shopech, ke kterým se přiklání nejvíce lidí. Druhou nejoblíbenější metodou pro placení v budoucnosti Češi zvolili placení mobilními telefony v kamenných obchodech. Na třetím místě se umístilo placení bez nutnosti zadání čísla účtu (stačí pouhá znalost telefonního čísla příjemce a bankovní účet se automaticky doplní). Podíváme-li se na věkové kategorie, potom teenageři preferují především platby mobilními telefony v kamenných obchodech a mají zájem i o placení pomocí otisků prstů. Lidé v produktivním věku mají nejčastěji zájem o platby mobilními telefony v kamenných obchodech a platby platebními bránami v e-shopech. Lidé nad 50 let se o nové platební metody obecně zajímají nejméně, nicméně nejpozitivněji se staví k placení mobilními telefony v kamenných obchodech, a na rozdíl od ostatních věkových kategorií uvedli jakou druhou platební metodu pro využívání v budoucnosti platby bez nutnosti zadání čísla účtu. Platební metoda potvrzení platby pouhým otiskem prstů by vyhovovala 22 procentům lidí namísto zadávání hesel či jiných údajů.

REKLAMA

Platby přes sociální sítě

Sociální sítě jsou fenoménem dnešní doby a staly se neodmyslitelnou součástí životů především mladých lidí. Lidé je využívají nejen pro byznys, ale také k vytváření sociálních kontaktů, sdílení fotek a videí nejenom s rodinou a přáteli, ale i s kolegy a známými. To, že budeme se svými přáteli a kolegy sdílet, co jíme, kde trávíme čas, jak se oblékáme, jsme si před lety neuměli ani představit. A proto vyvstává otázka, proč by se síť, která je domovským prostředím zvláště pro mladou generaci, nemohla využívat i k placení? V Americe je placení přes sociální sítě již zaběhnutá služba, u nás je tato služba teprve v plenkách. Češi jsou více konzervativní z hlediska plateb přes sociální sítě. Pouze 8 procent české populace vyjádřilo názor, že si umí představit využít sociální sítě k placení svých účtů. Asi nikoho nepřekvapí, že to jsou právě mladí lidé, kteří se k tomuto způsobu placení staví pozitivněji.

O výzkumu

Zjištění vycházejí z volně prodejné studie GfK DIGI. Výzkum byl proveden metodou CAWI a CAPI, v září 2017, na reprezentativním vzorku 1000 respondentů v České republice.

Tisková zpráva: GfK

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz


Související články

Průzkum: Češi a investice

Lidé se domnívají, že investování není snadné, a přiznávají, že mu moc nerozumí. A souhlasí s tím, že investice jim mnohdy nabízejí i nedůvěryhodné firmy. V otázce investování si tak nechají poradit, na tom nejlepším zdroji informací se ale neshodnou.

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

21. 09. 2023

Studie – euro má nulový dopad na rozvoj obchodu

Z hlediska příznivců přijetí eura zdrcující studie vychází v zářijovém vydání prestižního vědeckého žurnálu Journal of International Money and Finance (zde). Efekt eura na růst vzájemného obchodu členských zemí měnové unie je podle ní v zásadě nulový.

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

23. 08. 2023


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *