Sobota 24. října. Svátek má Nina.

Ztratil kartu i s PINem. Soud s bankou přesto vyhrál

Investice 01.10.2012 | 06:00 0 Komentářů

Brno – Pokud banka nezajistí účty před možností vybrat z nich peníze nad sjednaný týdenní limit, nemůže po případné krádeži přenést veškerou vinu na svého klienta.
A to ani v případě, že klient nedodržel podmínky a základní bezpečnostní opatření související s užíváním platební karty. Konkrétně pokud měl kód PIN napsán přímo u platební karty, její ztrátu nebo krádež bance včas neohlásil a dokonce si pak nenechal ani zablokovat účet.
Vyplývá to z rozhodnutí Nejvyššího soudu, u něhož ve sporu uspěl klient Komerční banky. Tomu ukradli kartu i s PIN kódem. V Key West Flagler na Floridě mu pak někdo z účtu, na kterém měl v té chvíli asi 129 tisíc korun, vybral milion korun (karta byla v bankomatu použita za dvě hodiny 48 krát).
Týdenní limit na výběry z bankomatu měl přitom klient ve smlouvě s Komerční bankou stanoven jen na 30 tisíc korun.
Kliente, zaplať nám škodu
Po neoprávněném výběru…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.