Sobota 17. dubna. Svátek má Rudolf.

Životní pojištění mylně láká klienty na vyskový výnos

Pojištění 12.05.2014 | 09:15 0 Komentářů

Česká národní banka hrozí sankcemi pojišťovnám, které nepravdivě informují své klienty o výnosech u životního pojištění, úročení šest až deset procent není výjimkou. Klient si proto nesprávně může myslet, že zhodnocuje své peníze, opak však může být pravdou, peníze se mnohdy mohou i znehodnocovat.

Trik spočívá například v počátečních jednotkách u investičního životního pojištění, které jsou používány jako virtuální peníze pro modelaci. Z těchto počátečních jednotek je postupně hrazen především poplatek na provizi zprostředkovatele, který se může vyšplhat až do výše dvou let vkladů klienta.  

„Troufám si říct, že jediným smyslem počátečních jednotek je zastřít skutečnou podstatu věci. Jde o to, aby se klient nelekl, kolik peněz pojišťovna na začátku pojištění klientovi odečte,“ uvedl Karel Veselý ze společnosti Deloitte.

„Vyžadujeme, aby na ročních výpisech vždy bylo uvedeno, že hodnota počátečních jednotek neodpovídá odbytnému, jehož výši by si spotřebitel vždy měl předem v pojišťovně ověřit, jestliže zvažuje předčasnou výpověď pojistné smlouvy s investiční složkou,“ informovala Helena Kolmanová, ředitelka odboru ochrany spotřebitele České národní banky. 

Zdroj: Aktuálně.cz

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.