Podle průzkumu Raiffeisenbank v ČR většina lidí využívá k nákupu jak hotovost, tak karty, v zahraničí ale vede hotovost. „Přitom právě při nákupech v zahraničí se výhody platebních karet ještě násobí, vezmeme-li v potaz pohodlí, bezpečí i směnný kurz,“ říká produktová manažerka Raiffeisenbank Věra Vajlíková Horská. U služeb také převládá hotovost (36 % žen a 20 % mužů využívá pouze hotovost).
Překvapením ale je, že 11 % mužů a 7 % žen nechává například personál v restauraci vzdálit se s jejich kartou. Opis údajů, které jsou potřebné k placení na internetu je totiž otázkou momentu. Na internetu alespoň občas nakupuje 62 % mužů (50 % žen), klienty internetbankingu je 52 % mužů (41 % žen). Heslo do internetbankingu má někde napsáno 24 % mužů, ale 37 % žen. „Alarmující je pro nás zjištění, že 8 % respondentů má heslo do internetového bankovnictví zapsané na počítači, lístečku v peněžence nebo v mobilním telefonu, čímž se pochopitelně vystavují velkému riziku zneužití účtu,“ dodal bezpečnostní expert banky Ivan Pechánek.
Ženy jsou pak celkově pečlivější v kontrolování účtenek při placení, jejich schovávání kvůli záruce, větší pozornost věnují také výpisům z bankovního účtu a kontrolování plateb kartou. Také při výběru z bankomatu dávají ženy více přednost vlastní bance, protože chtějí ušetřit na poplatcích za výběr.
Zdroj: Tisková zpráva Raiffeisenbank