Praha – Na co máte nárok, když s cestovní kanceláří uvíznete v nepokoji zmítaném Řecku o pár dnů déle, než jste čekali? Lze kvůli bezpečnostním rizikům zrušit už zaplacený zájezd, aniž byste museli platit stornopoplatky? A na co opravdu máte nárok, pokud sopečný prach znovu zastaví letadla?
Čeští zákazníci cestovek a leteckých společností dostali v uplynulých dnech často značně rozdílné odpovědi. Nezávislá organizace Evropské spotřebitelské centrum se totiž neshodne s asociacemi cestovních kanceláří. Další kolo jejich mediální přestřelky se odehrává v těchto dnech.
Zprostředkovat, nebo zaplatit?
Nejnovější spor se týká situace, kdy klient cestovní kanceláře „uvízne“ v zahraničí déle, než byla sjednaná doba zájezdu. Například právě kvůli sopečnému prachu nebo nepokojům v Řecku.
Vše se točí kolem odlišného výkladu zákona. Zatím přitom nelze říci, která ze stran má pravdu – zřejmě bude muset rozhodnout až soud.