Praha – Postavení zákazníků energetických firem výrazně posílilo. A to hlavně v situacích, které s sebou přinesla liberalizace trhu s energiemi a s ní související tvrdý a občas i nefér boj dodavatelů o klienty.
Dodavatelé energií mají nově povinnost lidem doručit změny cen a tarifů, čímž pro zákazníka automaticky vznikne právo od smlouvy odstoupit.
„Zákonodárci tak konečně změnili neutěšený stav, který byl již delší dobu neudržitelný a na který doplatily tisíce zákazníků,“ říká Jan Votočka ze spotřebitelského časopisu dTest.
Pro zákazníka se také zásadně zjednodušuje a zpřehledňuje řešení sporů a nesnází na trhu s energiemi. Pod Energetický regulační úřad (ERÚ) totiž přecházejí kompetence, které dosud měla Státní energetická inspekce. Zákazník se tak domůže rozhodnutí rychleji a levněji než před soudem.