Pondělí 20. září. Svátek má Oleg.

Za nevhodnou poznámku na Facebooku můžete dostat vyhazov

Investice 19.11.2015 | 08:47 0 Komentářů

Propagace firmy na sociální síti je v dnešní době téměř nutnost. Budoucnost zaměstnanců, kteří neuváženě sdílí nevhodný příspěvěk, anebo citlivá data je však již méně jistá.

Z toho důvodu firmy zavádějí tzv. Social Media Policy. Jedná se o předpis, který zaměstnanci vymezuje, co může a co nemůže na sociální síti uvádět. Zajímavostí může být i Linkedln. Některé firmy požadují, aby si zaměstnanec okamžitě po opuštění firmy aktualizoval svůj profil, aby bylo zřejmé, že s ve firmě již nepracuje.

Základní pravidla pro komunikaci prostřednictvím sociálních médií by měla být uvedena přímo v pracovní smlouvě, která bude odkazovat na detailnější informace ve směrnici Social Media Policy,” říká Petr Glogar z mezinárodní advokátní kanceláře PwC Legal.

Zákonník práce vymezuje, že zaměstnanec nesmí využívat firemní techniku v pracovní době k soukromým účelům. V opačném případě se může jednat o důvod k výpovědi.

Pokud by zaměstnanec využíval sociální sítě sice na svém telefonu, ale v pracovní době, i takové jednání může být důvodem k propuštění,“ upozorňuje advokát Petr Glogar.

Ale i ze strany zaměstnavatele se musí postupovat velmi opatrně.Zaměstnavatel totiž nesmí zjišťovat obsah e-mailu či příspěvku zasílaného zaměstnancem na sociální médium, stejně tak v detailu nesmí vědět, jaký obsah na webových stránkách zaměstnanec vyhledává.

Může tedy monitorovat počet e-mailů, v případě podezření může kontrolovat, zda jsou pracovní, či soukromé povahy. Může sledovat i dobu strávenou na internetu a počet a druh navštívených stránek.

Nesmí ale sledovat, co bylo obsahem návštěvy, co konkrétně zaměstnanec na stránkách dělal, psal a četl. Uvedené aktivity platí i pro externí agentury, které si firmy najímají za účelem monitorování využití pracovní doby zaměstnanci.

Zdroj: Idnes.cz

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.