Středa 21. října. Svátek má Brigita.

Z nuly na 200 pod 11 sekund. To je Audi R8 GT

Investice 03.05.2010 | 15:29 0 Komentářů

Konstruktéři dokázali oproti sériové verzi snížit hmotnost o celých sto kilogramů

Jen v limitované sérii 333 kusů vznikne dosud nejrychlejší Audi R8. To pochopitelně znamená, že bude také nejdražším vozem v nadbídce této automobilky. Zájemce za něho na německém trhu zaplatí 193 000 eur, tedy v přepočtu přibližně pět milionů korun. České ceny zatím tuzemské zastoupení značky nezveřejnilo.
Výkony tohoto supersportu jsou vskutku impozantní. Motor V10 dosahuje oproti sériové verzi výkon vyšší o 35 koní. Celkem jich má tedy řidič k dispozi 560. Křivka točivého momentu vrcholí hodnotou 540 Nm při 6500 otáčkách za minutu, což je o 10 Nm více než u výchozího modelu.
Ještě podstatnější než posílení výkonu motoru je ale z hlediska zvýšení výkonů vozu snížení jeho hmotnosti. A ta se změnila výrazně – o celých sto kilogramů na výsledných 1525 kilogramů. Například hliníková karoserie s prostorovým rámem ASF váží pouhých 210 kg. Hliníkové plechy jsou vzájemně spojeny prostřednictvím výtlačně lisovaných profilů  a odlitků. Rám motoru je vyroben z ještě lehčího hořčíku.
Největší úspora hmotnosti na sedačkách
Změněny a odlehčeny byly zdánlivě i malé detaily. Čelní okno vozu R8 GT je například vyrobeno z tenčího skla, okna mezi interiérem a motorovým prostorem a v zadním výklopném víku jsou z lehkého a stabilního polykarbonátu. Jen tyto tři změny přinesly úsporu 9 kg. Lehké koberce v interiéru snížily hmotnost o 7,9 kg.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.