Praha – Česká televize bude zřejmě moci od příštího roku vysílat reklamu jen na kanálech ČT2 a ČT4. Z takto získaných peněz má financovat kulturu a výrobu sportovních pořadů. Reklama by tak zmizela z kanálů ČT1 a zpravodajského ČT24.
Schválil to ve čtvrtek Senát s tím, že ČT by z reklam měla připívat do konce června příštího roku ještě na dokončení digitalizace. Senátoři také chtějí, aby si ČT z výnosů z reklamy mohla odečíst náklady na jejich správu. Úpravy ještě posoudí Poslanecká sněmovna.
Omezení reklamy v ČT prosadily největší české komerční televize, Nova a Prima, které nevylučovaly možnost arbitráží.
Argumentovaly dohodou, podle níž původně měla reklama ve veřejnoprávní televizi zcela skončit letos 11. listopadu v souvislosti se završením digitalizace vysílání.