Úterý 03. srpna. Svátek má Miluše.

Webové obchody přestřelily, mizí malí i velcí hráči

Investice 29.07.2009 | 22:00 0 Komentářů

Česko má 10 tisíc internetových obchodů. Ničí se navzájem.

Brno – Nakupování přes internet je hit budoucnosti, na tom nelze prodělat. Podobné vize vedly v uplynulých letech k tomu, že se v české zátoce kyberprostoru rozmnožily internetové obchody raketovou rychlostí. Teď mnohé z nich skomírají, spojují síly se silnějšími partnery nebo rovnou zanikají.
Zatímco pod stupňujícím se tlakem konkurence musí e-shopy snižovat marže na samou hranici únosnosti, náklady na jejich vedení, i například na dopravu, stoupají.
„V České republice je v současnosti přes deset tisíc e-shopů, což je světová rarita. Trh se musí pročistit. Slabí hráči logicky odpadnou a silní se dostanou k zajímavým akvizicím. Konsolidaci tuzemského trhu vlivem krize rozhodně vítám,“ konstatoval Martin Rozhoň ze společnosti Vivantis, která vlastní několik internetových obchodů. Zároveň přiznal, že Vivantis už od počátku roku koupil už sedm menších konkurentů.
Roztříštěný trh se teď tříbí
„Přesycenost trhu je zcela zřetelná. Ještě před časem nebylo žádnou výjimkou, že malý provozovatel prostě jen převzal sortiment velkého distributora například výpočetní techniky a nabízel jej na vlastních stránkách. Současná konsolidace trhu je jen logická,“ podotkl k tomu Jan Samko z obchodu s počítači a elektronikou Alza.cz.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.