28. 12. 2017
Výprodeje začaly. Obchody učí zákazníky svou matematiku
Řada obchodů potřebuje uvolnit místo ve skladech a tak nabízejí zákazníkům i 80 procentní slevy. Zákazníci se však nechají obalamutit slovíčkem „SLEVA“ a přistupují tak na slevy, které slevami vůbec nejsou.
„Kontrolujeme akční ceny a výprodeje po celý rok, i po Vánocích. Zhruba ve 40 procentech jsme zjistili nějaké pochybení,“ říká Jiří Fröhlich, mluvčí České obchodní inspekce.
Férověji z pohledu běžného spotřebitele se opět snaží postupovat třeba řetězec Datart. „Slevy vždy počítáme z reálných cen, za které výrobky skutečně prodáváme. Povánoční slevy jsme vypočítali z cen z poloviny prosince,“ říká jeho mluvčí Iva Pavlousková.
Zdroj : Aktualne.cz