Nejvyšší efekt mělo šrotovné na Slovensku, pak v Česku a v Polsku. V Maďarsku byl pravděpodobně kvůli méně vhodné struktuře produkce (Audi, Suzuki) efekt šrotovného nižší.
Nejvyšší pozitivní efekt v roce 2009 znamená ale současně nejvyšší prostor pro propad letos. Pracovali jsme se třemi možnými scénáři vývoje automobilové produkce v prvním pololetí 2010 – propad k nejnižším úrovním z počátku roku 2009 (pesimistická varianta -100 %). Proti pesimistické variantě stavíme dva mírnější scénáře – realizace pesimistické varianty z 35 % (základní varianta) a z 10 % (optimistická varianta).
Pro výsledný efekt výpadku šrotovného na HDP je zásadní podíl automobilového průmyslu na HDP, který je nejvyšší na Slovensku a v Česku. Efekt do HDP ale v případě obou ekonomik mírní solidní dovozní náročnost vývozů a relativně vysoký mezní sklon k dovozům, který snižuje při porovnání s velkými ekonomikami eurozóny multiplikační efekt do zbytku ekonomiky. Až na Slovensko tak budou pro dynamiku hospodářství v roce 2010 důležitější jiné faktory – zhoršování domácí poptávky ve světle rostoucí nezaměstnanosti a celková udržitelnost oživení u klíčových západoevropských partnerů (Německo, Francie).