Praha – Plán českých hudebních vydavatelů odstřihávat od sítě všechny neposlušné stahovače, rozpoutal mezi zdejšími fanoušky i umělci poprask. Z obou stran zaznívá otázka, k čemu vlastně pobočky velkých labelů potřebujeme.
V USA se po internetu prodává téměř polovina z celkově prodané hudby. Podle výroční zprávy IFPI – Digital Music Report 2011 – činí světový průměr 29 procent. V Česku jsou zisky z digitální hudby zanedbatelné. Hlavně proto, že zde neexistuje digitální distribuční kanál, který by místním posluchačům umožnil si hudbu na internetu legálně pořídit.
Čeští vydavatelé připravují podle neoficiálních zpráv vlastní projekt distribuce digitální hudby, detaily projektu ale tají. JetMusic, jak se má projekt jmenovat, se údajně bude podobat švédskému systémy Spotify, který nabízí poslech hudby na počítači zdarma a stahování za poplatek. Vydavatelé mají své digitální řešení představit v březnu.