Středa 22. září. Svátek má Darina.

Vydavatel WSJE rezignoval, noviny psaly na zakázku

Investice 12.10.2011 | 10:01 0 Komentářů

The Wall Street Journal Europe napsal dva zpravodajské články podle „komerční dohody“

Londýn – Vrcholový manažer společnosti Dow Jones & Co Andrew Langhoff rezignoval. Ukázalo se totiž, že ekonomický list The Wall Street Journal Europe (WSJE), který firma vlastní, psal články na zakázku jedné z firem. Hranici mezi obchodním vztahem a nezávislou novinářskou prací sice překročil někdo jiný, Langhoff z toho ale vyvodil důsledky pro sebe jakožto klíčového představitele podniku.
„Ten obchodní vztah měl pod dohledem člověk, který už tady nepracuje,“ napsal Langhoff zaměstnancům. Smlouva se podle něj týkala nizozemské konzultační společnosti Executive Learning Partnership a už neplatí. List ale v době její platnosti údajně napsal dva články, které vznikly právě na základě komerční dohody mezi listem a zmíněnou firmou.
„Protože by ta smlouva mohla zanechat dojem, že zpravodajské krytí lze ovlivnit na základě obchodní spolupráce, jako vydavatel s řídicím dohledem udělám nejlépe, když rezignuji,“ dodal. Společnost Dow Jones & Co má podle něj k etickému selhání nulovou toleranci. Na ovlivněné články se přišlo na základě interního vyšetřování.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.