V prodejních statistikách nakonec to sice minimálně v tuzemsku určitě u zákazníků vyhraje domácí malý rychlík Fabia RS, při srovnání ceny i řady technických údajů však vyhrává její koncernový sourozenec VW Polo GTI. I třetí do party – Seat Ibiza Cupra svými výkony za navztekaným polem zaostává. 1
Pozoruhodná je hlavně maximální rychlost a také zrychlení nové generace pola GTI. Polo se rozjede až na 229 km/hod, druhá za ním je fabia v provedení combi (226), třetí cupry (225 a čtvrtá) „krátká“ fabia (224). Zejména v parametru zrychlení z nuly na stovku však polo své soupeře doslova zadupává do země. Jako jediné se dostalo pod 7 sekud. Přesný čas činí podle údajů továrny 6,9 sekundy.
Seat je na tom hůře o tři desetiny sekundy, škodovka o čtyři.
Spotřeba je pod šest!
A ještě jeden parametr je u pola velmi zajímavý. Spotřeba (u vozu, který má 180 koní!) je totiž 5,9 litru na sto kilometrů. Samozřejmě, že jde o údaj z laboratorního měření a v reálném provozu, zejména pokud v řidičovi takzvaně bouchou saze, bude spotřeba i více než dvojnásobná oproti tomuto údaji, ale i tak jde o velmi zajímavé číslo.