Středa 16. června. Svátek má Zbyněk.

Volvo chystá nafukovací autosedačku. Vejde se do batůžku

Investice 15.04.2014 | 14:59 0 Komentářů

Švédská automobilka se zajištění bezpečí dětí v interiérech svých vozů věnuje již padesát let.

Volvo chystá nafukovací autosedačku. Vejde se do batůžku

Již od roku 1964 věnuje švédská automobilka Volvo značnou pozornost zajištění bezpečí dětí. Tehdy testovala prototyp dětské bezpečnostní sedačky, kterou vyvinul lékař Bertil Aldman.

Od té doby značka přišla s řadou inovací, z nichž poslední je nafukovací sedačky, kterou je možno po použití vyfouknout, sbalit do malého zavazadla a následně použít v jiném voze, třeba na opačné straně zeměkoule.

„Sedačka je sice stále ve fázi vývoje, ale už i prototypy jsou vymyšleny tak, aby jejich instalace do vozu byla velice snadná,“ uvádí Volvo v tiskové zprávě.

Základní princip přepravy dětí se za celých padesát let nezměnil. „Ty nejmenší děti, zhruba ve věku tří až čtyř let, musí vždy cestovat proti směru jízdy,“ říká profesorka Lotta Jakobsson, technická specialistka v oddělení pro bezpečnost společnosti Volvo Cars.

Volvo má řadu prvenství

Postupně se ale sedačky vyvíjené odborníky značky upravovaly tak, aby jejich použití bylo snazší. Například v roce 1976 přišlo Volvo s celosvětovou novinkou. V této sedačce byly děti od tří do cca deseti let v autosedačce připoutány klasickými bezpečnostními pásy vozidla. Jedná se vlastně o podsedák, skrz který jsou ve speciálních úchytech vedeny pásy. „Při použití podsedáku podstupuje dítě v případě dopravní nehody přibližně o 75 procent nižší riziko zranění, než kdyby sedělo mimo něj,“ uvádí se ve v závěrech výzkumů automobilky.

Volvo pak v roce 1990 vymyslelo jako první podsedák integrovaný do zadní sedačky vozu, v roce 1999 si nechalo patentovat sedačku, v níž dítě sedí proti směru jízdy a přesto je sedačka spojena s karosérií  vozu pomocí úchytu ISIOFIX a konečně v roce 2007 přišlo s dalším sedákem integrovaným do sedačky ve voze. Ten je ale již nastavitelný ve dvou různých stupních.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.