Neděle 09. května. Svátek má Ctibor.

Volby se blíží, strany mají připravené desítky milionů korun na kampaně

Investice 26.01.2017 | 10:46 0 Komentářů

Investice do volebních kampaní zároveň znamenají i navýšení rozpočtů jednotlivých stran. PR agentury mají mají nyní řadu klientů, kteří neváhají utratit velké peníze.

Číslo jedna má v tuto chvíli ČSSD. Najali poradce z americké agentury STG, která pomohla dvakrát vyhrát prezidentské volby Baracku Obamovi a radili i Hillary Clintonové, byť ta klání o nejvyšší americký úřad těsně prohrála.

Nově vytvořený Úřad pro dohled nad hospodařením politických stran bude nyní i dohlížet na to, aby strany neutratily na volební kampaně více než 90 milionů korun. „Částku 90 milionů korun, kterou nám ukládá zákon, nepřekročíme. I tuto volební kampaň budeme financovat prostřednictvím transparentního účtu, který bude dohledatelný na našem webu,“ říká mluvčí ČSSD Michal Kačírek.

Nejsilnější strana ANO v čele s ministrem financí Andrejem Babišem utratila minulé volby 120 milionů korun. Což jí nyní zákon zakazuje. Strana letošní rozpočet zatím nezveřejnila. „Tyto volby jsou pro nás nejdůležitější, ale bereme to z druhé strany. Nyní Andrej Babiš a jeho kolegové spolu s experty pracují na programu. Až jej budeme mít, začneme řešit, kdo bude kampaň dělat a kolik bude stát,“ uvedla mluvčí ANO Lucie Kubovičová.

Zdroj: E15.cz

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.