Praha – Zmrzlinová sezóna podle společnosti Unilever, která vyrábí nejprodávanější světovou zmrzlinu Algida, sice v Česku vinou chladného jara začala později, nyní ale už spotřeba výrazně vzrostla.
„Od začátku roku až do konce května bylo ve srovnání s minulým rokem chladněji, což také zpomalilo prodej zmrzliny v porovnání s rokem 2009. V červnu jsme naopak díky teplému počasí prodali oproti loňskému roku více zmrzlin. V tuto chvíli je výroba a distribuce zmrzlin plně vytížena, poptávku spotřebitelů ale zvládáme pokrýt,“ říká Martin Molčan, manažer značky Algida..
Český trh je podle něho tradičně silně sezónní a velmi závislý na počasí, na rozdíl například od jiných evropských zemí. „Přesto se dá říci, že tato sezónnost se začíná snižovat a Češi začínají ke zmrzlině přistupovat jako k pochoutce vhodné pro celoroční konzumaci,“ dodává Molčan.
Ve srovnání s evropskými trhy však Češi ve spotřebě zmrzlin stále zaostávají. V Americe je nejvyšší spotřeba zmrzliny na osobu – přes 24 litrů za rok. Australané a Mexičané spotřebují přes 20 litrů na osobu za rok. V Evropě se nejvíce zmrzliny spořádá na severu (Finsko a Švédsko). V ČR je spotřeba jen něco přes 5 litrů na osobu za rok.