Pondělí 01. března. Svátek má Bedřich.

Válka řetězců určila pravidla, jak lákat cizí zákazníky

Investice 17.05.2013 | 06:45 0 Komentářů

Brno – Vytváření přesně určených ochranných pásem, v nichž by obchodní řetězce nesměly lákat zákazníky konkurence, by znamenalo nepřiměřené omezení práva na podnikání.
Omezení reklamy a podobných akcí konkurenčního řetězce se může týkat pouze pozemků, které řetězce přímo vlastní nebo provozují a slouží bezprostředně k podnikání. Rozhodl o tom Nejvyšší soud ve sporu dvou hobbymarketů – Hornbachu a OBI.
Soud odmítl stanovit přesné stometrové ochranné pásmo, kde by konkurence nesměla „kořistit“ cizí klienty.
Šestiletý spor
V Česku ojedinělý spor dvou hobbymarketů, který soudy řeší už šest let, tak nyní ukazuje i dalším velkým obchodníkům v Česku, co všechno si v reklamě proti konkurenci mohou dovolit.
Celý spor vznikl v roce 2007, kdy Hornbach velkou kampaní, dárky a slevami přilákal k nově otevřenému obchodnímu domu v Olomouci tisíce lidí. OBI tam poslalo své brigádníky, jejich dodávka…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.