Středa 28. července. Svátek má Viktor.

V ČR je stále nízká kvalita prodeje životního pojištění

Pojištění 26.05.2014 | 09:10 1 Komentář

Krátká životnost nových smluv je způsobena nízká úrovní kvality prodeje životního pojištění v České republice zejména kvůli provizím při přepojišťování k jiné pojišťovně, vyplývá to z průzkumu poradenské společnosti Deloitte ve spolupráci se STEM/MARK. Statistiky ukazují, že Němci či Rakušané si pořizují životní pojištění přibližně třikrát více než Češi.

„Životní pojištění si klienti málokdy kupují a vybírají sami, obvykle je jim prodáno finančním poradcem. Pojišťovny soutěží výší provize a parametry životního pojištění u distributorů, nikoli u konečných zákazníků. Netransparentní praktiky jako počáteční jednotky u investičního životního pojištění nebo drahá speciální připojištění pomáhají pojišťovnám hradit náklady na distribuci, ale neprospívají konečnému zákazníkovi,“ řekl Karel Veselý, ředitel poradenských služeb pro pojišťovnictví v Deloitte.

Průzkum dále ukázal, že nabídnuté životní pojištění u 72 procent dotázaných, kteří toto pojištění nakonec odmítli, téměř vůbec neodpovídalo jejich potřebám. Z hlediska osob, které životní pojištění nabízejí, dopadli nejlépe zástupci pojišťoven, kde bylo spokojeno 72 procent tázaných, následují nezávislí finanční poradci s 67 procenty spokojených respondentů. Bankovní poradci zůstali v pozadí s 44 procenty nespokojených respondentů.

Zdroj: Finančnínoviny.cz

Jeden komentář: “V ČR je stále nízká kvalita prodeje životního pojištění”

  1. Martin napsal:

    naučte se česky, než začnete psát na web

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.