Podle klientky se banka bezdůvodně obohatila, když jí naúčtovala 150 korun měsíčně za správu úvěru. O zrušení poplatku žádala z důvodu neurčitosti a nesrozumitelnosti, banka totiž neuvedla, za jaké služby přesně poplatek účtuje.
Žena neuspěla se svou žalobou již u Obvodního soudu. „Ústavnímu soudu není ani zřejmé, v jakém ohledu měl obvodní soud pochybit, jestliže uzavřel, že poplatky se spotřebitelským úvěrem byly a jsou běžnou praxí, která je také reflektována legislativou,“ uvedli ústavní soudci.
Navrácení poplatků za vedení hypoték či spotřebitelského úvěru si nárokuje od loňského roku přes 300 000 klientů bank. Klienti dosud ve většině případů prohráli a doufali, že jim rozhodnutí Ústavního soudu pomůže.
Zdroj : Finančnínoviny.cz