Pátek 18. října. Svátek má Lukáš.

Úspěšný management kulturních akcí – Pražské Jaro 2009

Slavnostní společenské setkání členů Klubu finančních ředitelů, které se konalo v úterý 8. prosince v tradičních prostorách sálu Boccaccio Grand Hotelu Bohemia, bylo podobně jako loňské, ve znamení kultury. Zatímco tématem loňského setkání byl film, konkrétně Mezinárodní filmový festival v Karlových Varech, na tom letošním se hovořilo o vážné hudbě a festivalu Pražské jaro. (Tisková zpráva CFO Clubu)

Obě kulturní události mají jedno společné: významným partnerem těchto prestižních akcí je společnost RWE Transgas, která zaštítila i tento slavnostní večer. Jeho hosty byli Jiří Bělohlávek , šéfdirigent BBC Symphony Orchestra London a prezident festivalu Pražské jaro, a Roman Bělor , ředitel festivalu Pražské jaro. Setkání moderoval Martin Chalupský, Head of PR & Press Services společnosti RWE Transgas. Součástí byla také prezentace výsledků průzkumu „Firemní filantropie“, který připravila společnost EFICIA
               

Na úvod večera, po přivítání ze strany Deana Brabce, prezidenta Klubu a Managing Directora CEE, Arthur D. Little, pozdravil účastníky setkání také Martin Herrmann, generální ředitel a předseda představenstva RWE Transgas.

Ještě před zahájením diskusního panelu vystoupil viceprezident CFO Clubu Kamil Ziegler, tentokrát v trochu netradiční roli, coby prezentátor výsledků průzkumu „Firemní filantropie“ připraveného společností EFICIA. Ve výzkumu, provedeném mezi členy Klubu, popsalo celkem 70 respondentů, zda a jak jejich společnosti v této oblasti působí. Z výsledků mimo jiné vyplynulo, že 71% firem preferuje dárcovství a sponzoring. V odpovědi na otázku proč se jejich organizace věnuje filantropii, byla se 75% na prvním místě „podpora dobré věci a pomoc potřebným“. Nejčastěji firmy pomáhají handicapovaným, nemocným a seniorům (29%), přičemž jejich pomoc má většinou finanční formu (50%), případně jde o spojení financí a majetkového daru, případně know-how (32%). Potěšující je jistě i to, že 24% dotázaných společností věnuje na tyto účely více než 1 milion korun ročně. Velmi zajímavé byly také výsledky odpovědi na otázku „Který z uvedených projektů vnímáte nejsilněji?“, kdy mezi čtyřmi nejčastějšími odpověďmi uvedlo 22% dotázaných projekt podpory Pražského jara společností RWE Transgas.

Následující diskusní panel moderovaný Martinem Chalupským za účasti Jiřího Bělohlávka, šéfdirigenta BBC Symphony Orchestra London a prezidenta festivalu Pražské jaro a Romana Bělora, ředitele festivalu, přinesl mnoho zajímavých postřehů uměleckých a nutno říci že i ekonomických. Jiří Bělohlávek se například vrátil k nedávnému koncertu konanému při příležitosti 20. výročí sametové revoluce, který dirigoval a který mu přinesl velmi zajímavý a příjemný zážitek ze spolupráce s rockovými umělci. „Dokonce se mi podařilo dvakrát vyloudit úsměv na tváři Lou Reeda, to považuju za obrovský úspěch,“ uvedl s úsměvem. Velmi zajímavě také hovořil o popularitě festivalu Pražské jaro v zahraničí, o jeho jisté „magii“, vycházející z historie festivalu, zajímavé kombinace klasické ale i soudobé vážné hudby, jazzu či hudebních soutěží a samozřejmě také z krásy jarní Prahy. Velmi přínosná a to nejen pro festival, je podle něj také hudební soutěž určená mladým umělcům, která se již od roku 1947 při festivalu koná. Ta je pro něj vždy silným zážitkem a to nejen z hudebního hlediska.

Roman Bělor , ředitel festivalu, hovořil ve svých odpovědích především o tom, co všechno se za přípravou festivalu skrývá, tedy především o jeho ekonomické a logistické stránce. Zdůraznil, že jde především o běh na dlouhou trať – přestože na ročník 2010 se začnou vstupenky prodávat až v příštím týdnu, je z organizačního hlediska tento ročník už prakticky připravený a tým, který festival připravuje, se už naplno věnuje přípravě následujících dvou ročníků. Pokud jde o pohled na festival v řeči čísel: festival hospodaří s rozpočtem zhruba 75 mil. korun, přičemž zhruba jen 1/3 pochází z veřejných prostředků, což je ve světě unikátní. Zhruba 1/4 se vybere na vstupném a téměř polovinu tvoří příspěvky firemních partnerů. „Dá se říct, že jsme notoričtí dovozci,“ uvedl Roman Bělor v komentáři faktu, že festival ročně uhradí téměř 1 mil. euro na honorářích zahraničních umělců.

Diskusní část večera uzavřel prezident Klubu Dean Brabec. Vyjádřil svou radost z toho, že Klub finančních ředitelů neustále roste, kdy v současné době má již 132 členů. Oznámil také, že na základě rozhodnutí Rady Klubu v Radě nahradil Martin Novák, ředitel divize finance společnosti ČEZ, Františka Lamberta. V závěru dodal, že členové Klubu se mohou v příštím roce kromě tradičních setkání těšit i na jednu novinku v podobě golfového turnaje.

Poté již následovala společenská část večera. Zahájilo ji vystoupení Wihanova kvarteta, které předneslo první a čtvrtou větu z „Amerického kvartetu“ Antonína Dvořáka a příjemně tak doplnilo diskutované téma.

Server Investujeme.cz je mediálním partnerem setkání členů CFO Clubu

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.