Praha – Služby České pošty mají stále základní nedostatky. Pošta dál ukládá zásilky na pobočkách bez pokusu o jejich doručení, má nevhodnou otevírací dobu a nepodařilo se jí odstranit fronty u přepážek nedostatky v informovanosti zákazníků.
Uvádí to pravidelná hodnotící zpráva Českého telekomunikačního úřadu (ČTÚ) za loňský rok, kterou úřad zveřejnil na svých stránkách.
Reklamace vzrostly o 140 %
Do puntíku tak ČTÚ potvrzuje zkušenosti čtenářů Aktuálně.cz. Deník z jejich obsáhlých diskusí pod články shrnujícími nedobré zkušenosti, které mají s Poštou internetové obchody, sestavil obsahovou analýzu. Ta přinesla skoro stejné závěry, jaké zjistil ČTÚ.
Bezmála pětina diskutujících tehdy prohlásila, že nechce mít s poštou nic společného, že její služby neodpovídají ceně, nebo že si raději připlatí za dražší, ale spolehlivější konkurenci (viz grafiku níže). To vše tři roky před liberalizací evropského poštovního trhu, kdy pošta v Česku ztratí zbytky svého monopolu.