Praha – Problém předražených českých dálnic není ve stavebních firmách. Ty si podle ředitele stavební firmy Zevyp Jiřího Nouzy účtují 74 procent evropského průměru.
Českým specifikem jsou podle něj přidružené platby, nesouvisející se stavebními náklady, např. náklady vyvolané obcemi dotčenými trasou dálnice. To tyto náklady výslednou sumu ženou do astronomických výšek.
O stavebnictví se teď hodně mluví v několikerém smyslu: investičním, úspor nákladů a bezpečnosti. Je v sektoru stejná situace pro velké giganty, střední firmy i menší? Anebo je úbytek zakázek úměrně stejný pro všechny?
Nemohu mluvit za velké giganty, to je otázka pro jejich vedoucí pracovníky. Za naši firmu, kterou řadím mezi menší až střední společnosti, mohu jen konstatovat, že opravdu úbytek zakázek pociťujeme, a to především ve výhledu na rok 2011.